رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک:
علیرضا شعبانی گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) به همت شهرداری اراک برای نخستین بار شاهد اجرای این مجلس تعزیه در اراک خواهیم بود و از این تعزیه رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۳۰۸
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛علیرضا شعبانی از اجرای مجلس تعزیه وفات ام البنین(ع) همزمان با سالروز وفات ایشان و گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا در اراک خبر داد.

وی گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک مجلس تعزیه وفات ام البنین(ع) به سرپرستی اسماعیل مجللی در اراک اجرا خواهد شد .

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: این مجلس تعزیه در عصر روز پنج شنبه 15 دیماه در محل مسجد آ اکبر اراک اجرا خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: تعزیه وفات ام البنین (ع) از نسخه های غریب تعزیه است که تا کنون اجرا نشده و توسط اسماعیل مجللی کشف و تنظیم شده است.


این مقام مسئول اضافه کرد: از شاعر این نسخه هیچ رد و نشانی به جای نمانده اما ادبیات این مجلس طبق اظهارات اسماعیل مجللی دقیقا ادبیات قرن ۱۹ ایران است و اشعار از استحکام خاصی برخوردار می‌باشند.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، اظهار کرد: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) به همت شهرداری اراک برای نخستین بار شاهد اجرای این مجلس تعزیه در اراک خواهیم بود و از این تعزیه رونمایی خواهد شد.

شعبانی افزود: محتوای داستانی این تعزیه، شرح حال مادر گرامی حضرت عباس (ع) است که فرزندان خود را در واقعه کربلا از دست داده و در فراق عزیزان خود مراسم سوگ و ماتم به پا میکند.

ارسال نظرات