تولید کننده گلخانه ای ماهانه 10 هزار لیتر گازوئیل آزاد به نرخ 6500 تومان می خرد

بهزاد بنایی مدیرعامل شرکت پایاپندار تولید کننده محصولات گلخانه ای در بازدید فرماندار شهرستان ری از این واحد تولید خیار گفت: مشکل سوخت و دسترسی به روستای قنبرآباد از عمده ترین مشکلات این واحد تولیدی است.
کد خبر: ۹۴۸۱۷۹۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

بنایی افزود: 13 هکتار زمین برای انجام کشت گلخانه ای در قنبر آباد خریدیم و هدف ما علاوه بر راه اندازی مجموعه کشت برای علاقه مندان به محیط زیست و کشاورزی، ایجاد یک مجموعه بوم گردی و یک مجموعه آموزشی نیز بوده است.

مدیرعامل شرکت پایاپندار با اشاره به اینکه هدف ما اجرای الگوهای فائو (سازمان بین المللی غذا) است گفت: فائو توصیه می کند در بحث کشاورزی برای اینکه در مناطق روستایی  شغل پایدار  ایجاد شود، در مقیاس کوچک زیر 500 هکتار باید از قابلیت های اکولوژیکی و پتانسیل های گردشگری استفاده کرد.

وی افزود:   5 هکتار گلخانه ایجاد کرده ایم که برای  9 نفر از جوانان روستا اشتغال ایجاد شده است و در صورت مساعدت مسئولان میزان زیر کشت و تعداد اشتغالزایی را افزایش می دهیم.

 بستر کشت ما  گلوبگ و تمرکز روی ایجاد روش های جدید کشاورزی  در قالب گلخانه است.

 این تولید کننده خیار گلخانه ای مشکل اصلی این مجموعه تولیدی را سوخت عنوان کرد و گفت: سهمیه سوخت به ما کم می دهند که تکافو نمی کند. سهمیه سوخت ما در زمان های ابتدای فصل و انتهای فصل فرق می کند. از آبان ماه ماهانه 6000 لیتر به ما می دهند که در فصل زمستان به   25 هزار لیتر می رسد و ما  10 هزار لیتر در ماه کمبود سوخت گازوئیل داریم که مجبوریم از بازار آزاد تهبه کنیم و این میزان حرید سوخت آزاد باعث کاهش سود ما می شود  و به جیب دلال می ریزد.

وی تاکید کرد که ما در فصل زمستان 35 هزار لیتر گازوئیل نیاز داریم و 10 هزار لیتر کسری سوخت را لیتری 6500 تومان از بازار آزاد تهیه می کنیم. مسئولان باید نگاه مثبت تری به این فعالیت ها  بکنند که باعث دلگرمی روستائیان بشود و در روستا بمانند.  

یکی دیگر از مشکلات این روستا مشکل مسیر دسترسی و نبود آسفالت و دوبانده نبودن جاده چرمشهر است که اگر دسترسی جاده اصلی درست شود کمک بزرگی به ما می کند.

 

 وی از اصلاح ساختار گلخانه این شرکت برای صرفه جویی در مصرف سوخت خبر داد و گفت: سقف این گلخانه   به صورت ۲ لایه و با فاصله ایجاد شده تا با وجود کاهش فضای تغذیه اکسیژن بوته های خیار، در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

وی با بیان اینکه می توان در این مجموعه به جای سوخت گاز شهری از گاز مایع   نیز استفاده کرد، اظهار داشت: تامین سوخت گاز از بازار دشوار است.

بنایی گفت: در این گلخانه روزانه یک تن خیار برداشت می شود. همچنین   طرح توسعه این مجموعه، شامل بخش های مختلف تولیدی، صنایع تبدیلی مواد غذایی، هتل، بازارچه صنایع دستی و گردشگری طراحی شده است که بخشی از آن اجرا شده و در صورت رفع مشکل مجوزها می توان در سریع ترین زمان ممکن این بخش ها را افتتاح کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار