فرماندار نهاوند خبر داد

هزینه‌کرد ۸۲ میلیارد تومان اعتبار بهسازی و نوسازی در ۱۰۲ روستای نهاوند

همدان-فرماندار نهاوند گفت: اعتبارات بهسازی و نوسازی روستاها ۸۲ میلیارد تومان بوده که در ۱۰۲ روستا هزینه شده و در سال جاری نیز ۴۱ روستا در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۳۸
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ضرغام احمدوند در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی و گردشگری استان همدان است که یکی از مهمترین معضلات ایم شهرستان در بحث کشاورزی نهر شعبان است.

وی گفت: نهر شعبان یکی از انهار مهم شهرستان نهاوند که حدود ۱۴ کیلومتر طول و ۴۶۰ دریچه آبگیری دارد که تاکنون ۱۱۵ کیلومتر از آن با احتساب انهار فرعی بتنی شده است و در سفر ریاست محترم جمهوری جهت ادامه ی بتنی شدن این نهر ۶۰ میلیارد تومان اعتبارتخصیص داده شد و مشکلات حوزه کشاورزی و نهر شعبان در حال پیگیری است.

فرماندار نهاوند در ادامه در خصوص طرح جهش تولید مسکن در نهاوند گفت: این پروژه در سه فاز در شهرک شهید حیدری در بلوک های ۲۷۴ واحدی، ۴۹ واحدی و ۴۶ واحدی در حال اجراست و در بخش اسکلت حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ قطعه مسکن مهر در شهرک امیر کبیر به بنیاد مسکن واگذار شده است، افزود: در شهرک امیر کبیر ۲۱ هکتار برای ساخت مسکن ملی تعیین شده و ۴۰ قطعه به بنیاد مسکن واگذار شده و ۳۸ قطعه در انتظار تعدیل است و ۳۸ قطعه تجاری نیز در این شهرک و در فاز دوم در حال اجرا است .

احمدوند در خصوص مسکن مهر شهرهای فیروزان و برزول گفت: مساکن مهر سال‌های گذشته در شهرهای فیروزان ۲۱۰ واحد، گیان ۲۵۸ و برزول ۲۷۶ واحد در راستای طرح مسکن ملی اجرا شد که پیگیر ادامه کار این مساکن هستیم و ۲ هزار و ۱۹۸ متقاضی این مساکن هستند.

وی افزود : در کنار این پروژه‌ها ۱۴۴ واحد مسکن مهر فرهنگیان نیز پیگیری، تکمیل و سند تک برگ صادر شد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه اعتبارات بهسازی و نوسازی روستاها در ۱۰۲ روستا هزینه شده است، تصریح کرد: اعتبارات بهسازی و نوسازی روستاها ۸۲ میلیارد تومان بوده که در ۱۰۲ روستا هزینه شده و در سال جاری نیز ۴۱ روستا در دست اقدام است و ۲۱ هزار واحد روستایی نیز معادل ۹۰ درصد کل مساکن روستایی شهرستان نوسازی شده است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ نوسازی روستایی به اتمام برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه جاده‌های مواصلاتی نهاوند اقدامات خوبی انجام شده است، بیان کرد: در جاده‌های مواصلاتی استان در بحث چهاربانده کردن، روکش آسفالت و تعریض اقدامات خوبی انجام شده است.

احمدوند در خصوص سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان‌های نهاوند گفت: سیستم سرمایشی بیمارستان قدوسی که سال گذشته موجب رنج بیماران در این مرکز درمانی بهداشتی بوده است، خواستار رسیدگی و تامین و رفع موانع تا پیش از شروع فصل گرما شد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از ۴۰ بار فراخوان داده شد اما در شهرستان نهاوند موضوعات امنیتی و سیاسی خاصی در بحث اغتشاشات اخیر نداشته‌ایم و این نشانه از بصیرت، بزرگی و انقلابی بودن مردم نهاوند دارد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات