خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق کارآفرین امید در استان قزوین؛  

انعقاد ۸۷ فقره قرارداد صندوق های خرد محلی با سازمان بسیج سازندگی  

نصرتی عنوان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد که در دست اجراست، ۸۷ فقره قرارداد با سازمان بسیج سازندگی منعقد شده است.
کد خبر: ۹۴۸۹۶۶۳
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، محمود نصرتی در نشست خبری اعضای کمیته همیاری چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی با حضور هفت مدیرکل دستگاه استان در سالن اجتماعات اداره تامین اجتماعی قزوین برگزار شد، بیان کرد: اساسنامه صندوق امید در سال ۹۶ مصوب شد و سال گذشته در شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان در بخش های مسکن، اشتغال و ازدواج به متقاضیان پرداخت شد که در حال حاضر رسالت مهم ما در صندوق فقط پرداخت تسهیلات اشتغال است.

وی گفت: خدمات ما برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های خرد و کوچک و متوسط مقیاس می باشد که در این زمینه سال قبل ۵۰ میلیارد تومان و امسال ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات آماده پرداخت داریم که عملکرد امسال از ۱۵۶ میلیارد تومان عبور کرده و عملکرد ما سه برابر شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید در استان قزوین یادآور شد: ۹۰۸ فقره تسهیلات در سال جاری پرداخت شده و در تفاهم نامه های تبصره هجده بودجه سال گذشته هم اقدام شد و در پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی و قانون اشتغال روستایی فعالیت خوبی صورت گرفت.

وی افزود: امسال ۱۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام ضروری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید در استان قزوین در ادامه گفت: از اعتبارات اشتغال روستایی در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان باقیمانده که امیدواریم با حمایت دستگاه های اجرایی بتوانیم آن را نیز به موقع پرداخت کنیم.

نصرتی افزود: در کنار پرداخت تسهیلات برای اجرای سیاست ها و استراتژی های صندوق نیز جدی هستیم و برای ایجاد کار در روستاها نسبت به حمایت از صندوق های خرد محلی اقدام کرده ایم که در این راستا ۶۷ فقره تسهیلات پرداخت شده و ۱۰۰ فقره عقد قرارداد داریم که در دست اجراست و ۸۷ فقره قرارداد با سازمان بسیج سازندگی منعقد شده که ۳۹ صندوق شهری و ۳۹ صندوق روستایی است.

 نصرتی گفت: با اجرای استراتژی هر روستا یک محصول در استان، خوشبختانه روستای دانسفهان برای فعال شدن خوشه کفش را حمایت کرده و شش میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت کردیم. همچنین در روستای شیرزند تاکستان برای تولید پوشاک و خیاطی تسهیلات داده شده و در روستای اردلان آوج برای توربافی و صنایع فلزی کمک کردیم و در حال حاضر در روستای شنازند کوهین، آقاگیر البرز و شهید آباد، هرآیین و سیاب آوج برای امور بوم گردی و پرورش گل محمدی تسهیلات داده می شود.

مدیر صندوق کارآفرین امید در استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در حوزه نهضت احیا که در سراسر کشور عملیاتی شده تعداد یک هزار واحد خرد، کوچک و متوسط مقیاس را که نیمه فعال بودند بر عهده گرفته ایم که برای احیای آنها اقدام کنیم و در این راستا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار با مشارکت معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری تفاهم نامه داریم که ۴۷۰ شهرستان در کشور در این طرح مشارکت دارند و در هر شهرستان یک شعبه فعال شده که سهم هر شهرستان احیای دو طرح نیمه فعال است.

وی گفت: در حوزه اشتغال خرد و کوچک سه تیپ صندوق داریم که تسهیلات محور، ضمانت محور و مشارکتی است که صندوق کارآفرین امید در زمره صندوق های تسهیلات محور فعالیت می کند و برخی صندوق ها نیز در عرصه ضمانت محور هستند اما متاسفانه با محور مشارکتی هیچ صندوقی نداریم که این خلاء باید جبران شود.

نصرتی یادآور شد: از رسانه ها انتظار داریم کمک کنند تا با کمک دستگاههای اجرایی موضوع صندوق های مشارکت محور فعال شوند تا حمایت از شرکت های دانش بنیان روان و تسریع شده و تسهیلات حمایتی برای اشتغال و تولید آنها پرداخت شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار