فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:
فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق گفت: ارتش جمهوری اسلامی از همان روزهای ابتدایی انقلاب در مقابله با تحرکات تجزیه‌طلبان در گنبد و کردستان وارد عمل شد و در آن مقطع شهدای والامقامی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۳۵
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

امیر سرتیپ «رضا آذریان» در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام مشهد اظهارکرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منافع غربی‌ها و استکبار جهانی توسط رژیم شاهنشاهی در منطقه تأمین می‌شد و حکومت توجهی به خواست مردم کشور نداشت.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق افزود: از سال ۱۳۴۲ با اولین جرقه‌های انقلاب، بدنه ارتش گوش به فرمان امام خمینی (ره) و در کنار ایشان ایستاد و باعث شد تا پیروزی انقلاب اسلامی سریع‌تر پیروز شود.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی تمامی امکانات و توان خود، را برای سرنگونی نظام نوپای ایران بکار بست که این روند تا به امروز ادامه دارد اما با ایستادگی نیروهای مسلح و حضور همه جانبه مردم در عرصه‌های مختلف، این راهبرد خصمانه راه به جایی نبرد.

امیر آذریان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش‌آفرینی ارتش در صیانت از انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی از همان روزهای ابتدایی انقلاب در مقابله با تحرکات تجزیه‌طلبان در گنبد و کردستان وارد عمل شد و در آن مقطع شهدای والامقامی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی ارتش راه دشمن را در تجاوز به ایران اسلامی سد کرد. در دوران دفاع مقدس نیز ارتش در کنار مردم و سایر نیروهای مسلح اجازه نداد حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی از ایران جدا شود که در همین خصوص امام خمینی (ره) فرمودند: «نیروی زمینی قهرمان که در حقیقت در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است به حق چهره راستین و شکست‌ناپذیر و استوار خود را در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان نشان داد.»

امیر آذریان افزود: استکبار جهانی بعد از ناامید شدن از حمله نظامی، با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه غرب آسیا، قصد تضعیف ایران را داشت که با اتحاد مردم و تدبیر شهید حاج قاسم سلیمانی در بکارگیری نیروهای مسلح، این توطئه دشمن نقش بر آب شد. نظام سلطه به عنوان آخرین راهبرد، جنگ ترکیبی و تحریم اقتصادی را علیه ملت ایران اسلامی اعمال کرد که با هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا، پشتیبانی‌های ملت بصیر و آگاه و نقش‌آفرینی‌های مقتدارنه نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توانمندی‌های دفاعی به‌روز در این جنگ نیز متحمل شکست شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها