رمز موفقیت های دیجیتالی در یک بانک دیجیتال

مشتری شناسی مقدمه مشتری مداری در فعالیت اقتصادی

جذب مشتری صورت گیرد، در رتبه بندی ها نیز تنوع رخ خواهد داد و تازه اینجاست که مرحله تثبیت مشتری و رقابت میان کسب و کارها اتفاق می افتد.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۳۹
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

فهم درست از نیاز مشتری و ارائه بسته مناسب سلیقه و روش زندگی وی، نقش تعیین کننده ای در تصاحب مشتری ها دارد. به ویژه آنکه در فضای جدید، مشتری ها علاوه بر تنوع در سبک زندگی، از تنوع در نیازها نیز برخودارند و تامین همگی این نیازها و در لحظه بودن ارائه خدمات، یکی از هنرهای اقتصادی در شرایط جدید برای جذب مشتری است.

اگر جذب مشتری صورت گیرد، در رتبه بندی ها نیز تنوع رخ خواهد داد و تازه اینجاست که مرحله تثبیت مشتری و رقابت میان کسب و کارها اتفاق می افتد.

بانک دیجیتالی ایران زمین از جمله بانک های خوش نام در شبکه بانکی است که در طول عمر نه چندان بلند خود، توانسته از سایر رقبای خود در این زمینه پیشی گرفته و با استفاده از روش های ابتکاری و نو  به ویژه روش های دیجیتالی، گوی رقابت کسب مشتری را به نفع خود بچرخاند.

اما نکته آن است که مشتری آنجایی سر می زند که ادبیات مشتری مداری را بلد باشند، این البته رمز و راز موفقیت بانک ایران زمین است که توانسته در لحظات حساس کنار مشتری خود بوده و متناسب با ادبیات او، فعالیت خود را تنظیم نماید.

چنانکه در همین راستا پورسعید، مدیرعامل خوش نام این بانک اظهار داشت : بانک ایران زمین براساس سبک زندگی مشتریان خدمات ارائه می دهد .Top of Form

در سال های اخیر به منظور گسترش و توسعه بیشتر مراودات اقتصادی و افزایش میزان رضایت مشتریان، کسب و کارهای دیجیتال با استفاده از فناوری‌های جدید جا یگزین روش های سنتی و خریدهای حضوری شده اند.
ایجاد ارزش برای مشتری از اولویت های اصلی این نوع کسب و کار است و به افراد این امکان را می دهد تا با توجه به نوع نیاز و درخواست خود، محصول و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
بانک ها در این میان نقش موثری را ایفا می کنند. ایجاد فضایی امن در بستر دیجیتال می تواند برگ برنده ای برای یک کسب و کار دیجیتال باشد تا تعاملات مالی خود را در آن انجام دهد.
خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین این امکان را به فعالان در حوزه کسب و کار دیجیتال، تامین کنندگان و تولیدکنندگان داخلی داده است، تا بتوانند خدمات مالی و بانکی خود را در کمترین زمان انجام دهند.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین تحقق بانکداری دیجیتال در این بانک را حاصل تلاش فراوان از سوی مدیران و همکاران بیان کرد و گفت: تغییر در نحوه ارائه خدمات بانکداری با توجه به اولویت ها و نیاز مشتریان صورت می گیرد.

پورسعید افزود: با پیاده سازی بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته مشتریان می توانند کلیه امور بانکی را هر لحظه که بخواهند با یک اشاره در تلفن همراه خود انجام دهند.

مدیرعامل بانک ایران زمین فعالیت اقتصادی امروزی را مبتنی بر شبکه های مجازی بیان کرد و افزود: کسب وکار ها در حال تغییر و تبدیل به یک فضای دیجیتالی هستند. در نتیجه اقتصاد امروز اقتصادی دیجیتالی است که از طریق شــبکه های اجتماعی این امکان را به کســب وکارها می دهد تا ارتباط مســتقیم بین بانک و مشتریان برقرار کنند و این یک امتیاز مثبت برای دو طرف خواهد بود که در محیطی متفاوت و جذاب فعالیت کنند و به سمت پیشرفت و رونق بیشتر اقتصادی کشور قدم برداشته شود.

پورسعید خاطرنشان کرد: میزان تراکنش های بانک ایران زمین طی 5 سال گذشته حدود 12 برابر رشد داشته است که خود رقم قابل توجهی است. این نشان می دهد مشتری با ابزارهایی که بانک در اختیارش قرارداده است، سرویس و خدمات امن، سریع و آسان را دریافت کرده است و همین موضوع باعث استقبال و رضایت آنان شده است.

مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: اولویت ما در بانک ایران زمین ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان است. ارائه خدمات عادی و معمول در راستای فعالیت های سنتی یک بانک است. ایجاد همین بسترهای امن و کاربردی است که باعث می شود مشتری تجربه های جدید کسب کند و همین تجارب ما را یاری می دهد تا بتوانیم نیازهای مشتریان را شناسایی کنیم و بر اساس آن خدمات جدیدتری طراحی کنیم.

پورسعید با بیان اقدامات انجام گرفته برای بهبود وضعیت بانک و نیز اجرای برنامه های توسعه ای در راستای اهداف کلان تعیین شده در ادامه خاطر نشان ساخت: همانطور که می دانید سال گذشته بانک ایران زمین گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال را به منظور افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی پس از تأیید هیأت مدیره و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی افشا کرد.

مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص صورت های مالی این بانک خاطرنشان کرد: تمامی صورت های مالی به صورت سالانه و کاملا شفاف در سامانه کدال قابل رویت است.

پورسعید از افزایش سرمایه به زودی بانک خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته درایجاد زیرساخت های بانکداری دیجیتال و نیز برنامه های تهیه شده برای افزایش سرمایه بانک به طور حتم این موضوع باعث ارائه خدمات بهتر و امکانات بیشتر به مشتریان گرامی و همکاران من در بانک خواهد شد.

مدیرعامل بانک ایران زمین رمز موفقیت در امور برنامه ریزی شده بانک را وجود هماهنگی و همکاری در کنار کار تیمی بیان کرد و افزود: در عرصه رقابت، زمین بازی شعب و ستاد بانک هستند و باید با همدلی، همراهی و اتحاد در بازار رقابت همانطور که تا الان پیروز بودیم، به موفقیت های بیشتری برسیم.

مدیرعامل بانک ایران زمین کارکنان این بانک را یک سرمایه برای پیشرفت آتی بانک اعلام کرد و گفت: روحیه و نوع نگرش بین همکاران بر پایه همکاری است که می تواند بانک را در برابر تمام فراز و نشیب ها حفظ کند و به نتایج قابل توجهی برساند.

مدیرعامل بانک ایران زمین در پایان ایجاد تجربه های جدید برای مشتریان را از اولویت های مهم این بانک دانست و افزود: دیگر معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی، تغییر کرده است. امروز بر اساس نیاز مشتری، سرویس به صورت اختصاصی طراحی می شود و در اختیار آن قرار داده می شود. علائق، اولویت ها و سبک زندگی مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن خدمات مختص آنها ارائه می شود.

 

آخرین اخبار