کارشناس مسائل اقتصادی:

انتظار مردم برای تحقق وعده امهال وامها

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مردم منتظر تحقق امهال وامها هستند
کد خبر: ۹۴۹۳۹۱۱
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

علی صادقی کارشناس مسائل اقتصادی گفت:طی تقریبا ۴ ماه گذشته عدم تصویب بخشنامه امهال تسهیلات کشاورزی و دامداری توسط دولت به چالش بزرگی بین وام گیرندگان و بانکهای عامل تبدیل شده است.

وی افزود: مردم که به دلیل وعده آبان ماه بسطامی نماینده ایلام و اعضای کمیسیون کشاورزی برای اجرای این امهال از دادن اقساط خود خودداری کرده‌اند حال باید وام را با سود به بانک پرداخت کنند.

صادقی در ادامه گفت: برای این منظور نیز بانک کشاورزی که طبق قانون پولش را می خواهد پس از پیامک های فراوان به تهدید از طریق وکلایش روی آورده تا علاوه بر تهدید قضایی حق الزحمه وکیل هم روی تسهیلات حساب شود.

کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: هرچند تلاش‌های نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز ادامه دارد اما با توجه به اینکه هیئت دولت بخشنامه را مصوب و را ابلاغ نمیکند کاری از دست کسی نیز بر نمی اید.

وی بیان داشت: هم‌اکنون به دلیل عدم تحقق قول رییس جمهور به نمایندگان استان برای امهال، متاسفانه اقساط در راه اعمال قضایی بوده و این کار زندگی بدهکاران خشکسالی زده را در این شرایط سخت اقتصادی با چالشی‌بد همراه کرده است.

صادقی در ادامه گفت: از آن سمت نیز اما اجرایی نشدن این بخشنامه باعث شده کشاورزان و دامداران علاوه بر شرمساری مقابل ضامنین، به دلیل بدهکاری و حضور در لیست سیاه بانک از دریافت هرگونه خدمات بانکی، تسهیلات اشتغالزایی،بیمه و ..... نیز محروم شوند.

وی تصریح کرد:حال کشاورزان و دامداران از اینجا مانده و از انجا رانده چشم انتظار پیگیری مجدد اعمال این بخشنامه توسط نمایندگان استان و استاندار هستند تا حداقل تکلیفشان روشن شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار