فعال نبودن آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در شهرستان سیروان موجب شده تا افراد متقاضی، سرگردان شهر‌های همجوار شوند.
کد خبر: ۹۴۹۵۵۸۹
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروزه آنچه در کشور‌ها به عنوان نماد فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد، عملکرد درست و صحیح رانندگان وسائل نقلیه در تردد در شهر‌ها و کلان شهر‌ها است به همین دلیل در بسیاری از کشور‌ها، آموزش کاربران ترافیک اهمیت بسزایی دارد تا با ورود این افراد به چرخه حمل و نقل، ضمن رعایت فرهنگ ترافیک، میزان تصادفات و حوادث ناشی از رانندگی تا میزان قابل توجهی کاهش یابد.

ایران یکی از کشور‌هایی است که به رغم فرهنگ سازی و ارایه هشدار‌های لازم، سالانه شاهد تصادفات جرحی و فوتی در جاده‌ها است هر چند آمار تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن در ۱۰ سال اخیر به دلیل فرهنگ سازی و اعمال قوانین سختگیرانه کاهش یافته است.

براین اساس آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی از مراکز معتبر و قابل وثوق پلیس برای ارایه آموزش‌های مرتبط با رانندگی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ ترافیک به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر این آموزشگاه‌ها جدیدترین موارد قانونی و آیین نامه‌ای را به هنرجویان آموزش دادهاند.

نبود آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در شهرستان سیروان موجب شده تا متقاضیان با صرف هزینه و وقت اضافی به سایر شهر‌های استان سفر کنند.

عدم دسترسی آسان مردم این شهرستان به آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی در سایر شهر‌ها یکی از دلایل اصلی رویگردانی مردم و بخصوص جوانان برای دریافت گواهینامه است، همین موضوع سبب خواهد شد اغلب رانندگان در این شهرستان فاقد گواهینامه باشند و در مواقع تصادفات محتمل مشکلات و خسارات زیادی به علت نداشتن گواهینامه می‌شوند.

لزوم ایجادمرکزآموزش رانندگی در سیروان

یکی از شهروندان سیروانی در مورد این معضل می‌گوید: بسیاری از مردم برای دریافت گواهینامه متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند و راه اندازی آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان علاوه بر توجیه اقتصادی می‌تواند از بسیاری از رفت وآمد‌ها جلوگیری نماید.

وی افزود: تا کی برای گرفتن یک گواهینامه، مردم به مرکز استان یا سایر شهر‌ها بروند آنهم با وجود این کرایه‌های سنگین، خطرات جاده، مسافت زیاد و مشکلاتی از این قبیل؟

یکی دیگر از شهروندان، اظهارداشت: نبود آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در این شهرستان سبب می‌شود اغلب جوانان بدون داشتن مهارت و آموزش‌های لازم اقدام به رانندگی در سطح شهرستان و روستا‌ها کنند که اغلب منجر به حوادث ناگواری می‌شود.

این شهروند سیروانی بیان داشت: پیگیری‌های لازم در این خصوص باید توسط مسئولین مربوطه انجام شود، چراکه این اقدام علاوه بر منافع بسیار برای مردم بخصوص جوانان، باعث ایجاد اشتغال برای چندین نفر در سطح شهرستان خواهد شد.

وی که خود یکی از رانندگان خودرو‌های سنگین در شهرستان است، افزود: فعال شدن آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در سیروان گام مهمی در راستای افزایش فرهنگ ترافیک محسوب می‌شود و امیدواریم مسئولان استان و شهرستان این خواسته مردم را عملی کنند.

وی ادامه داد: داشتن گواهینامه رانندگی، در عصر تکنولوژی و ارتباطات یک ضرورت انکار ناپذیر در تسهیل زندگی روزمره افراد محسوب می‌شود.

این شهروند سیروانی خاطرنشان کرد: امروزه یادگیری مهارت رانندگی برای همه یک نیاز اساسی محسوب می‌شود و رانندگی با داشتن مدرک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آسودگی و امنیت خاطر را برای شهروندان در پی دارد.

وی افزود: امیدواریم مسئولان استان و شهرستان این خواسته بحق مردم سیروان را پیگیری و عملی نمایند.

ارسال نظرات