خبرهای داغ:

نشست تخصصی سواد رسانه ای در سرخه برگزار شد

نشست تخصصی سواد رسانه ای با موضوع رژیم مصرف رسانه در خانواده، به همت بسیج جامعه زنان نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه و فضای مجازی حوزه مقاومت بسیج کوثر (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۹۶۷
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، نشست تخصصی سواد رسانه ای با موضوع رژیم مصرف رسانه در خانواده با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند، مدرس سواد رسانه و استاد حوزه علمیه به همت بسیج جامعه زنان نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه و فضای مجازی حوزه مقاومت بسیج کوثر (س) شهرستان ویژه بانوان در هیئت رزمندگان سیدالشهدا سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کهوند با اشاره به اینکه فضای مجازی با همه موضوعات مرتبط است، اظهار کرد: چرا فرزندان ما دوست دارند دائماً در فضای مجازی باشند؟ فرزندان ما خصوصاً کودکان دو نیاز فوق ضروری دارند. نخست نیاز به بازی و سرگرمی و دوم ارتباط و تعامل با دیگران است.

او با بیان ایتکه امروز سنت های حسنه همچون دید و بازدید، مهمانی های سرزده و امثال این ها به هم خورده است و نیازهای فرزندان ما را پاسخ نمی دهد، پس به دنبال فضای مجازی می رود. باید توجه داشته باشیم در هر دو حالت فرزند ما به دنبال یک یا چند هم سن و سال برای خودش است.

مدرس سواد رسانه خاطرنشان کرد: در گذشته تعداد فرزندان زیاد و فاصله سنی بین آن ها کم بود و از طرفی ارتباط با اقوام و همسایه ها زیاد و والدین در ارتباط با دیگران و مهمانی گرفتن ها سخت نمی گرفتند.

کهوند تاکید کرد: پدر و مادر هیچ گاه نباید جهل خود را به فرزند بگویند و نگذارید فکر کنند بیش تر از شما می دانند و می فهمند.

او در ادامه اضافه کرد: بازی های کامپیوتری به شدت بچه ها را عصبی می کند. زیرا بازی مرحله به مرحله سخت می شود و چون کودک نمی تواند پیروز شود؛ کم کم عصبی می شود. همچنین این بازی ها وقت بچه ها را هدر می دهد.

گفتنی است این برنامه به صورت مستقیم در کانال روبیکا بصیرت سمنان  نیز به صورت زنده پخش شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها