متخلفان صنفی در کردستان افزون بر ۱۴۸ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحد‌های صنفی و غیرصنفی استان به دلیل تخلفاتی از جمله گران فروشی و عدم درج قیمت افزون بر ۱۴۸ میلیارد ریال جریمه شدند.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۸۵
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، بختیار خلیقی در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۹ هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان انجام شد.

وی اضافه کرد: این بازرسی‌ها منجر به کشف ۲ هزار و ۷۴۱ مورد تخلف و تشکیل ۲ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه عمده این تخلفات، گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بود، گفت: ارزش ریالی جریمه متخلفان ۱۴۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال است.

خلیقی ادامه داد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان هم سه هزار و ۸۷۵ مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آن‌ها ۵۸۵ مورد تخلف احراز شد.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحد‌های صنفی اعم از کم فروشی، گران فروشی و عدم درج قیمت، موضوع را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند و یا به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات