خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: از رئیس قوه قضاییه خواستاریم بر همان مبنایی که زمینه ساز آزادی و عفو بسیاری از فریب‌خوردگان را فراهم کردند، با مسببان حوادث اخیر و شایعه‌افکنان برخورد قاطع کنند.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۸۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

قوه قضاییه با شایعه افکنان در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان برخورد قاطع کند

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته پایتخت با تبریک ایام میلاد حضرت مهدی (عج) گفت: دینداری در عصر غیبت بسیار سخت است. روایت از پیامبر اکرم است که می فرمایند یاران امام زمان دینشان را به سختی نگه می دارند چنانکه بخواهند در شب تاریک خارهای درختی تیز را بکنند یا مانند آن است که کسی بخواهد آتش پُر دوام را روی دست نگه دارد. 

خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم حسن غفوری فرد به بیان نکاتی درباره مهمترین مسائل سیاسی این روزهای کشور پرداخت.

وی با اشاره به  بدحالی دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور گفت: روزهای اول این مسئله فقط در قم بود اما امروز بسیاری از شهرها را فراگرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: مطلب اول درباره این ماجرا آن است که سران اغتشاش 3 برنامه برای آسیب به نظام داشتند. اولین برنامه آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود. به طوری که به نوجوانان و جوان‌های بازی خورده گفته بودند که یک هفته در خیابان باشید نظام رفتنی است اما پاسخ مردم به آنها این بود که شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لف لف خورد گهی دانه دانه. به فضل خدا این انقلاب ریشه در دلها دارد و با چهار حرکت نابخردانه، آسیبی نمی‌بیند. 

وی افزود: برنامه دوم اینها آن بود که در آذر ماه اعلان جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند ولی هیچکس این فراخوان‌ها را نشنید. اصلا از همان اول برنامه این شیاطین ناکام ماند. سومین برنامه آنها اذیت کردن مستمر ملت بزرگ ایران بود و این مسمومیت‌های پیاپی از مصادیق این اذیت است. البته شاید در برخی موارد بُعد روانی هم داشته باشد ولی اینکه این واقعیت تلخ به وقوع پیوسته هیچ تردیدی نیست.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه  دشمنان از این مسمومیت‌های پیاپی 3 هدف عمده دارند، گفت:  یکی اینکه امنیت را از بین ببرند. به هر حال  احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است. اینکه پدر و مادرها بچه‌های خود را به مدرسه بفرستند و تا ظهر که این بچه‌ها به خانه برمی‌گردند دلشوره داشته باشند،‌ هدف دشمنان است. هدف دوم اختلال در تعلیم و  تربیت دانش آموزان است و سومین هدف اتهام به نظام و متدینین که از آن تهمت‌های صددرصد گناه بود.  متاسفانه یکی از دروغ‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها و مطبوعات در این روزهای آخر سال بیان شد همین بودکه این ماجرا را پای نظام و متدینین بنویسند. البته  این دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.

خاتمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره لزوم برخورد با مسببان بدحالی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند کسانی که دست به این کارها می زنند چه عامل بودند چه مسبب، باید حکم اشد مجازات برای آنها داده شود و این حکم نیز باید اجرا شود و فرمودند که در قبال اینها عفوی هم نخواهد بود.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند مبنای فقهی دارد؛ آنهایی که این کارها را می‌کنند افساد فی الارض می‌کنند و حکم مفسد فی الارض اعدام است. قانونی که همین الان در حال اجرا است. اینکه رئیس محترم قوه قضاییه گفت بر اساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی است. بر اساس این ماده قانونی، هرکس به طور گسترده مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فحشا گردد به گونه‌ای که خسارت عمده به تمامیت ارضی کشور وارد شود یا سبب اشاعه فحشا گردد مفسد فی الارض بوده و به اعدام محکوم می‌شود. 

خاتمی تاکید کرد: البته جرم شایعه افکنان و  آنها که متدینین را متهم می‌کنند نیز در این رابطه سنگین است. در سوره احزاب تاکید شده است که اگر منافقان و کسانی که اخبار وحشت‌‌آفرین منتشر می‌کنند تا در مردم وحشت ایجاد کنند باید به شدت با آنها برخورد شود. برهمین اساس از رئیس قوه قضاییه خواستاریم بر همان مبنایی که زمینه ساز آزادی و عفو بسیاری از فریب‌خوردگان را فراهم کردند، با مسببان حوادث اخیر و شایعه‌افکنان برخورد قاطع کنند.

وی ادامه داد: جنایت این جنایتکاران به فرزندان ملت گناه نابخشودنی است و به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند که به اشد مجازات برسند و از قوه قضاییه می خواهم  با کسانی که چه در فضای مکتوب و چه در فضای مجازی شایعات دروغین پخش می‌کنند با قاطعیت برخورد شود. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث ناشی از برگزاری جشن سه‌‌شنبه آخر سال گفت: نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای مردم است. ما با نوروز مخالف نبوده و نخواهیم بود. منتها با نوروز اسلامی؛ نوروزی که با دعای لحظه تحویل سال آغاز می‌شود و با سنت‌های خوب از جمله خانه‌تکانی، کینه زدایی از دل‌ها و صله‌رحم و به دیدار بزرگان رفتن همراه است. منتها به همه می گوییم که دنبال شادی بخردانه باشید. شادی که عقل به شما بگوید آفرین.

وی افزود: چهارشنبه سوری که اسم آن را می‌توان چهارشنبه سوزی بگذاریم از اقدامات نابخردانه است. هنوز سه‌شنبه آخر سال نیامده عده‌ای چشم و دست و اعضای بدن خود را از دست داده‌اند. کدام عقل سلیمی این شادی را خردورزانه می‌داند.

خاتمی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی گفت: این نهاد انقلابی در سال 1358 به دستور امام راحل تاسیس شد. به همین مناسبت این روز را به نام روز شهدا گذاشتند. ما مدیون شهدا هستیم. شهدایی که اگر نبودند صدام به اهداف شوم خود علیه ملت ایران می‌رسید. به تعبیر شهید مطهری همه ما مدیون شهدا هستیم ولی شهدا مدیون هیچکس نیستند. بنابراین مسئولان ما باید نگاه تکریمی به شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: البته از بازماندگان شهدا هم می‌خواهیم که حریم شهدای خود را حفظ کنند و رفتار فاخری داشته باشند. فرزندان شهدا بدانند که نگاه پدرشان همراه آنهاست و اگر خوب عمل کنند خوشحال می‌شوند و اگر بد عمل کنند موجب دلخوری آنها می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها