آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: بسیج جامعه روحانیت باید بتواند با استفاده از بی‎پروایی و جسارت ذاتی طلاب به‌موازات تقابل با تحجر، در مقابل دگراندیشی‌های انحرافی هم ایستادگی کند و هدایتگر بینش‌های انقلابی در مسیر دفاع از ارزش‌ها باشد.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۸۸
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

تحجر و نواندیشی‌های فاسد، شاخص‌ترین آسیب جریان روحانیت/طلبه بسیجی باید نوکر خالص امام زمان (عج) باشد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش توانمندسازی فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور که به میزبانی مجتمع امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد، نقطه کمال تربیت طلاب را در سربازی و نوکری در رکاب امام زمان (عج)برشمرد و اظهارکرد: فضای کلی حوزه‌های علمیه باید به گونه‌ای باشد که طلبه‌ای برای خدمتگزاری در رکاب امام زمان (عج) تربیت کند زیرا امروزه جامعه بشری در شرایطی قرار دارد که فضای فکری آن به‌شدت آماده پذیرش ماهیت ظهور است.

وی ادامه داد: البته ما نمی‌توانیم برای نزدیک بودن یا نبودن ظهور، زمانی را تعیین کنیم و این امر فقط در اختیار حضرت حق و امام زمان (عج) است اما با این حال، این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که از گذشته تاکنون، هیچ‌گاه چنین وضعیتی در جهان وجود نداشته که بشر تا این حد در پذیرش حاکمیت مظهر خدا روی زمین آمادگی قلبی و فکری داشته باشد.

 وی تصریح کرد: در این شرایط، طلاب نباید خود را محدود به مستحبات و نوافل یا تحصیلات و کسب علوم حوزوی کنند زیرا وجود امام زمان (عج) امروزه سربازی را می‌خواهند که در عرصه فعالیت بصیرت‌افزایی اجتماعی و فرهنگی در وسط میدان باشد. حقیقت این است که فارغ از اینکه طلبه چه جایگاهی در جامعه دارد، باید نوکری صادق و خالص برای امام زمانش باشد. اینکه طلبه دارای جایگاه‌های عالی علمی و مراتب فوق‌العاده تقوا باشد خوب است اما والاتر از همه این است که بینش سیاسی در این میان وجود داشته باشد.

علم‌الهدی با اشاره به خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: وجود اقدس امیرمؤمنان (ع) در جنگ صفین به فرزند خود فرمود «اَعِرِ اللهُ جُمجُمَتَک» یعنی سر خود را به خدا عاریه بده و در مقاتله با کفار، هیچ چشم‌داشتی به مراقبت از جان خود نداشته باش. این وضع در زمانه امروز ما هم اقتضا دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما امروز در شرایط جنگ بدر هستیم و تعبیری که با عنوان «جنگ ترکیبی» به شرایط امروز کشور اطلاق می‌شود، از باب عظمت مسئله است و دلالت بر حقیقتی آشکار دارد که بر مبنای آن، جبهه باطل از تمام توان خود برای براندازی حق استفاده کرده و اینجاست که وجود اقدس امام زمان (ع) در این شرایط به سربازی نیاز دارد که ملاحظه آبرو و جان و مال خود را نداشته باشد و همه‌چیز خود را در این راه فدا کند. این ویژگی را فقط در بین بسیجیان می‌توان یافت که تا این حد برای خدا خالص باشند و اینجاست که تربیت فکر بسیجی در جامعه ضرورت پیدا می‌کند.

وی، نواندیشی‌های فاسد و دگراندیشی‌های انحرافی را شاخص‌ترین آسیب جریان روحانیت دانست و گفت: من به حال بسیاری از شما طلاب بسیجی غبطه می‌خورم که با بی‌پروایی و شهامتی مثال‌زدنی، در عرصه‌های پربحران عقیدتی و معنوی مردم وارد عمل می‌شوید و صف‌شکن عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی هستید. بسیج جامعه روحانیت باید بتواند با استفاده از همین بی‌پروایی و جسارت ذاتی طلاب به‌موازات تقابل با تحجر، در مقابل دگراندیشی‌های انحرافی هم ایستادگی کند و هدایتگر بینش‌های انقلابی در مسیر دفاع از ارزش‌ها باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها