خبرهای داغ:
با حضور دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام‌حسن مجتبی(ع) صورت گرفت؛
تفاهم نامه طرح بسیج آبرسانی استان قزوین، با هدف توسعه آب روستایی، راه روستایی، مسکن محرومین، رسیدگی به حاشیه نشینی در شهرهای هدف با محوریت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع)، استانداری و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به امضا رسید.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۳۰
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، جلسه جمع‌بندی و امضاء تفاهم نامه طرح بسیج آبرسانی استان با حضور سردار جمال‌الدین آبرومند، دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع)، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان استانی صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد. 

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم بیان کرد: مباحثی که در جلسه مطرح شد و با تکیه بر توافقات دستگاه های ذیربط مبتنی بر حضور پیشین مسوولین قرارگاه امام‌حسن مجتبی(ع) در استان، نشست ها و پیگیری هایی انجام دادند، منشأ تحول و پیشرفت قابل توجهی در استان ما و به ویژه در مناطق محروم و مناطق روستایی خواهد بود.

وی گفت: مناطق روستایی ما صرفا محل اقامت روستاییان نیست بلکه بسیاری از این مناطق روستایی در استان قزوین، ظرفیت های بالای اقتصادی دارند و ایجاد راه روستایی فقط به چند خانواده روستایی کمک نمی کند بلکه این راه روستایی مسیری برای ارتباط با یک مرکز گردشگری، منطقه تولید محصولات کشاورزی، دامداری و غیره است و قطعا اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر این مناطق دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: عمده مناطق روستایی ما دارای ظرفیت های بالای گردشگری هستند و بهسازی مسیرهای روستایی می تواند موجب توسعه روستاها شود. بعضی از ظرفیت های گردشگری ما همچون منطقه گردشگری الموت، راه های مناسبی ندارند چرا که این راه ها بعنوان راه های روستایی تعریف شده و گردشگران را با مشکل مواجه می کند.

اعلایی عنوان کرد: موضوع آب و سایر موارد تفاهم نامه نیز از همین دست موضوعات است. مسایل و مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم دارای راه حل هایی است. نحوه مدیریت بسیاری از منابعی که تامین می شود از طریق فروش نفت انجام می شود. اما راه هایی در جهت رفع مشکلات مردم وجود دارد که می تواند در آینده تداوم داشته باشد و دولت سیزدهم براساس آرمانی که با مردم دارد و خاستگاه آن که توجه به اولویت های اصلی کشور و مردم می باشد، راهکارهای مناسبی را برای رفع مشکلات ایجاد کرده است.

وی افزود: طی دو هفته اخیر شاهد این امر بودیم که توفیق داشتن در عرصه دیپلماسی علیرغم بعضی القائات که مزیت برخی را لهجه زبان آنها اعلام می کردند، نیست بلکه امروز شاهد هستیم کارکردها با داشتن اخلاص، باور به توان ملت و نگاه عزتمندانه در تعامل با دنیا نتیجه بخش است و نه با لهجه و انچه آنها معیار قرار داده اند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در عرصه داخلی نیز همین گونه است و با نگاه مخلصانه مدیران و با نگاه باورمند به توانمندی مردم، اقتدار ما با توجه و خدمت به مردم ایجاد می شود. 

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران علاوه بر اقتدار آفرینی که در عرصه های نظامی برای کشور ایجاد می کند قطعا با این نگاه اقتدار نرم نظامی جمهوری اسلامی، با ایجاد رضایتمندی در مردم در این عرصه ها بارهای سنگینی به دوش گرفته و در کنار مجموعه دولت خدمات گسترده ای را در راستای رفع محرومیت و نیازهای مردم ارائه داده و این خدمت رسانی مستمرا ادامه دارد. 

اعلایی در پایان گفت: هنوز از عمر دولت چیزی نگذشته اما استان قزوین ویترینی از همدلی قوا و ارکان حاکمیت برای خدمت به مردم است. در یکسال گذشته در طرح جهش مسکن تعامل خوبی بین مجموعه سپاه و دولت و سایر دستگاه ها در استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت مسکن ولی نعمتان ایجاد شده است.

گفتنی است؛ جلسه جمع‌بندی و امضاء تفاهم نامه طرح بسیج آبرسانی استان قزوین با هدف توسعه آب روستایی، راه روستایی، مسکن محرومین، رسیدگی به حاشیه نشینی در شهرهای هدف برگزار شد و در پایان مراسم این تفاهم‌نامه به امضای قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع)، استانداری و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین رسید. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها