خبرهای داغ:
از خدمات کرونایی تا خدمات تخصصی پزشکی در درمانگاه های سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

ارائه خدمات درمانی شبانه روزی به بیش از ۶۰۰ نفر در درمانگاه پاکروان/درمانگاه های سپاه استان، در تعطیلات عید فعال هستند

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: حداقل به طور روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از مردم عزیز قزوین با مراجعه به مرکز پاکروان، خدمات درمانی مختلف دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۱۷
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام معظم رهبری كه هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ايران و دستاوردهای ‌آن و كوشش مستمر در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاكميت قانون خدا طبق قوانين جمهوری اسلامی ايران و تقويت كامل بنيه دفاعی جمهوری اسلامی از طريق همكاری با ساير نيروهای مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نيروهای مردمی می ‌باشد.

 

سپاه پاسداران از زمان تشکیل با توجه به ماموریت های تعریف شده، اقدامات بزرگی در عرصه های امنیتی، دفاعی، سازندگی، هوا و فضا و تسلیحات، محرومیت زدایی و آبادانی، بهداشت و درمان سایر زمینه ها به اجرا رسانده که سرمنشأ آبادانی و اقتدار و توسعه ملی بوده است.

 

یکی از بزرگترین اقدامات سپاه پاسداران حضور و موفقیت در عرصه بهداشت و درمان است که در زمان های مختلف اقدامات موثری را به عرصه ظهور رسانده است. در همین خصوص خبرگزاری بسیج قزوین ضمن گفتگو با سرهنگ محمدکاظم رجبی، معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، عملکرد این معاونت پر فعالیت سپاه استان را به اطلاع عموم می رساند.

 

محمد کاظم رجبی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به عملکرد این معاونت از بدو شکل گیری بیان کرد: از بدو شکل گیری سپاه، معاونت بهداشت و درمان فعالیت خود را در زمینه پشتیبانی درمانی از نیروهای جهادگر و نیروهای رزمی آغاز کرد و در واقع، بهداری به صورت بهداری رزمی فعالیت می کرد که در استان قزوین، شهید بلندیان عهده دار این مسوولیت بود و بهداری را ایجاد کرد و در ۸ سال دفاع مقدس بهداری رزم به رزمندگان دفاع مقدس خدمات ارائه می کرده است. 

 

وی گفت: بعد از جنگ و در زمان صلح، این معاونت با ایجاد درمانگاه های شهری در کنار دولت و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات خود را در حوزه درمان به مردم ارائه داده است. معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، با دو درمانگاه پاکروان و امام خمینی(ره) خدمات مختلفی را به مردم قزوین ارائه می دهد. 

 

سپاه به دنبال ایجاد فضای ارزان و با کیفیت خدمات بالا برای رفع مشکلات درمانی مردم است

 

سرهنگ رجبی اظهار کرد: آنچه لازم به ذکر است بیان این نکته مهم است که سپاه در راه اندازی این مراکز درمانی به دنبال اهداف درآمدی نبوده، بلکه به دنبال ایجاد فضای درمانی ارزان قیمت با کیفیت بالا برای گره گشایی از مشکلات درمانی مردم عزیز بوده است. 

 

ارائه خدمات درمانی شبانه روزی به بیش از ۶۰۰ نفر در درمانگاه پاکروان 

 

مسوول معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، عنوان کرد: از مصادیق بارز این هدف عالی، احداث درمانگاه پاکروان در منطقه حیدری قزوین است که جهت پوشش درمانی قشر ضعیف جامعه احداث شده و حداقل به طور روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از مردم عزیز قزوین با مراجعه به این مرکز، خدمات درمانی مختلف دریافت می کنند که جا دارد از مسوولان پیشین معاونت درمان سپاه استان برای ساخت این مکان و ارایه خدمات درمانی مختلف قدردانی کرد.

 

وی افزود: مراجعه کنندگان به این درمانگاه می توانند از بدو ورود بنا به نیازهای درمانی خود، از تمامی مراحل خدمات درمانی از جمله اورژانس، داروخانه، ویزیت عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی و فیزیوتراپی بهره مند شوند. همچنین درمانگاه امام خمینی(ره) نیز که در شهرک کوثر واقع شده با همین سطح خدمات به مردم خدمت رسانی می کند. این در حالی است که چنانچه کسی هیچ گونه دفترچه درمانی نداشته باشد می تواند با پرداخت ۳۵ هزار تومان، از خدمات درمانگاه پاکروان بهره مند شود و این مبلغ حداقلی است و مردم عزیز می توانند در کنار نیروهای مسلح از خدمات این فضاها بهره مند شوند و سعی ما بر این است که خدماتی در شأن به مردم عزیز استان قزوین ارائه دهیم.

 

درمانگاه های سپاه استان، در تعطیلات عید خدمات درمانی ارائه می دهند

 

وی در پاسخ به این سوال که در ایام تعطیلات نوروز، خدمات چگونه ارائه می شود افزود: مسئله ای که بسیار مهم است بحث کشیک ویزیت پزشک عمومی ست و طبق هماهنگی و ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی قزوین، یکی از مراکز فعال درمانگاه پاکروان و درمانگاه امام خمینی(ره) است. باتوجه به ایام تعطیلات نوروز و نیاز کادر درمان به استراحت، در این دو درمانگاه متخصص در ایام تعطیلات نوروز نداریم اما ساعت کار درمانگاه تغییر نمی کند و به صورت شبانه روزی ویزیت عمومی و خدمات داروخانه ای انجام می شود و واحد تزریقات خواهران و برادران نیز به طور شبانه روزی فعال است.

 

پزشکان درمانگاه های سپاه با روحیه بسیجی و جهادی فعالیت می کنند

 

رجبی ضمن اشاره به نکته مهم رضایتمندی مراجعین از نحوه فعالیت کارکنان و پزشکان درمانگاه پاکروان تصریح کرد: تلاش ما استفاده از ظرفیت پزشکان متخصص و فوق تخصص در درمانگاه است. یکی از ایراد هایی که الان در مجموعه وجود دارد این است که ما پزشکان درمانگاه، پزشکان قرادادی هستند. با توجه به تعامل و ارتباطی که با دانشگاه علوم پزشکی قزوین داریم، پزشکان همه به صورت قرادادی جذب می شوند. یک پزشک متخصص با ۴۰ هزار تومان در درمانگاه مشغول فعالیت است در حالی که می تواند در مطب خود حداقل ۱۱۰ هزار تومان برای هر ویزیت دریافت کند.

 

مسوول معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به این نکته که پزشکان این درمانگاه های سپاه اغلب با نگاه جهادی به مردم عزیز خدمات ارائه می دهند یادآور شد: پزشکان درمانگاه های سپاه نگاه مالی ندارند و حقیقتا برای درمان می آیند و حتی پزشکی در این درمانگاه ها فعالیت می کند که با روحیه بسیجی، هزینه ای برای درمان بیماران دریافت نمی کند و روزهای فعالیت خود را وقف درمان مردم فی سبیل الله کرده است.

 

تبیین خدمات معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه مغفول مانده است

 

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه های سپاه استان در ایام شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا فعالیت های گسترده ای در این دو درمانگاه ارائه شد اما گاهی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه برای مردم ناشناخته بود. با توجه به تعاملات با دانشگاه علوم پزشکی قزوین، همین مجموعه پاکروان بهش بزرگی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی را برعهده گرفت.

 

ارائه خدمات گسترده درمانی از شناسایی کرونا تا درمان بیماری های خاص

 

رجبی خاطرنشان کرد: غربالگری تست کرونا در دو شیفت صبح و بعدازظهر در درماگاه پاکروان انجام می شد و حتی در روزهای تعطیل بحث غربالگری ادامه داشت و این آمار قابل ارائه است. در کنار اوضاع کمبود تخت جهت بستری بیماران کرونایی، سپاه، بیمارستان الوند را راه اندازی کرد و این بیمارستان فقط برای درمان کرونا در شهرستان راه اندازی شد که این امر نقش بسیار موثری در شناسایی و هدایت و درمان بیماران کرونایی داشت.  

 

مسوول معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه بیان کرد: در هر شهرستان یک نماینده بهداری فعال است و جدا از اینکه در نواحی، مرکز واکسیناسیون شکل گرفت در قزوین نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی چند مرکز واکسیناسیون شامل؛ درمانگاه پاکروان، دانشگاه فرهنگیان و مدرسه شاهد۲ توسط سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین راه اندازی شد و در یک مجموعه ورزشی ناحیه قزوین، واکسیناسیون انجام شد.

 

وی افزود: در بحث خدمات داندانپزشکی توانستیم تعداد پزشک های این دو درمانگاه را از ۵ نفر به ۲۰ نفر برسانیم و خدمات بهتری برای مراجعین ارائه دهیم. گاهی گلایه هایی از خدمات روکش دندانپزشکی به ما منتقل می شود اما باید گفت این مشکل به دلیل نداشتن لابراتوار است و ایجاد لابراتوار برای مجموعه پاکروان به صرفه نیست چرا که نیازمند اعتبارات هنگفت برای خرید تجهیرات و نیروی متخصص است.

 

۳۰ درصد کادر درمان در درمانگاه های سپاه استان، از سربازان با تحصیلات پزشکی هستند

 

رجبی با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص عنوان کرد: نیروهای مسلح سرباز محور هستند لذا جوانانی که درس خوانده اند باید از یک جایی بتوانند تخصص خود را ارائه دهند. سربازی که در مجموعه ما خدمت می کند و پزشک است باید در مجموعه درمان کار کند و تجربه کسب نماید تا در آینده بتواند کار پزشکی را به نحو احسن انجام دهد لذا حدود ۳۰ درصد از کادر درمانگاه پاکروان از بین همین سربازان که تحصیلات تخصصی پزشکی دارند، می باشد و مابقی کادر، افراد با سابقه ای هستند که در حال فعالیت می باشند.

 

ارائه خدمات پزشکی در قالب طرح محله کرامت

 

مسوول معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: به طور مثال معاونت اجتماعی سپاه استان در طرح کرامت اقشار آسیب پذیر را شناسایی می کند و جهت درمان، آنها را به معاونت سلامت سپاه(درمانگاه پاکروان و امام خمینی) معرفی می کند. حدود ۴۰ میلیون تومن دارو در همین زمینه به افراد معرفی شده در قالب طرح کرامت از سوی معاونت سلامت سپاه استان خدمات ارائه شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در قالب معاونت ها و اقشار مختلف، در بسیج جامعه پزشکی به محله ای که در طارم سفلی شناسایی شده بود ۵ میلیون تومان دارو کمک کردیم و از طریق بسیج جامعه زنان به منطقه ای در آوج ۳ میلیون تومن خدمات پزشکی ارائه شد و جمعا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی ارائه شد. این در حالی است که به دلیل خدمات درمانی گسترده درمانگاه های سپاه استان، اقشار مختلفی از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز جهت درمان و خدمات رایگان معرفی می شوند.

 

نگاه سپاه، محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم است

 

رجبی با اشاره به اینکه نگاه سپاه، محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم است عنوان کرد: در راستای کمک به اقشار کم درآمد که نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند، صندوق حضرت زهرا«س» راه اندازی شد که هر کسی به قدر توان خود برای رفع نیاز محرومین به این صندوق کمک می کند تا هیچ مراجعه کننده ای دست خالی بازنگردد. لذا میزان رضایت مندی از خدمات این دو درمانگاه با توجه به تعرفه پایین درمان و ارائه خدمات تخصصی مناسب، بسیار بالاست.

 

وی اضافه کرد: در دهه فجر به مدت ۳ روز ویزیت پزشک عمومی به صورت رایگان انجام شد. پزشکان متخصص این درمانگاه طی این سه روز با تعرفه ۱۰۰ درصدی خدمات ارائه دادند اما از مراجعین و بیماران فقط ۵۰ درصد تعرفه خدمات دریافت شد. با توجه به نوع خدمات تخصصی درمانگاه های سپاه استان، ما پذیرای پرسنل ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع نیز هستیم. 

 

رجبی یادآور شد: در بحث دارو و داروخانه نیز خدمات بسیار خوبی ارائه می شود و در زمان کمبود دارو و سرم نیز داروخانه درمانگاه پاکروان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، توانسته بخش زیادی از نیاز دارویی مردم را تامین نماید. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار