شاهرود_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف انبار احتکار سیگار توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۰۷
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

کشف انبار احتکار سیگار در شاهرود/ محموله‌های «تاغ» قاچاق به مقصد نرسیدبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی کریمی، به خبرنگاران گفت: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان شاهرود با اشراف اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از انبار احتکار سیگار در یکی از مکان‌های حاشیه شهرستان به دست آوردند و برای بررسی موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند.
کریمی با اشاره محرز شدن خبر و انجام هماهنگی‌های لازم افزود: پلیس در بازرسی انبار، ۱۱ هزار و ۹۸۰ پاکت سیگار احتکار شده را کشف و ضبط کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ارزش ریالی سیگار‌های احتکار شده را برابر اعلام کارشناسان امر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: یک نفر در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
توقیف تاغ‌های قاچاق در شاهرود
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود همچنین گفت: مأموران پاسگاه انتظامی شهید نوری شهرستان شاهرود حین کنترل محور به دو دستگاه نیسان حامل چوب تاغ مظنون شدند و خودرو را با استفاده از علائم هشداردهنده متوقف کردند.
او افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از هر دو خودرو در مجموع دو تن تاغ قاچاق کشف و دو متهم را دستگیر کردند.
کریمی ارزش ریالی تاغ‌های قاچاق را برابر نظر کارشناسان سه میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: متهمان برای ادامه رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از همکاری شهروندان و اداره منابع طبیعی با پلیس تقدیر و تأکید کرد: برابر مواد ۴۲، ۴۳، و ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای مرتکبان پیش‌بینی شده است و از همه درخواست می‌شود با حفظ این سرمایه‌های ملی نقش و مسئولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها