خبرهای داغ:

کتاب«اکنون نوبت من است» چاپ شد/زندگینامه شهید مدافع حرم «محمد رضاعلیخانی»

کتاب زندگی‌نامه سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و یکی از شهدای محوری شهرستان‌های باغملک و صیدون منتشر شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۴۸۵
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، کتاب زندگی‌نامه سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و یکی از شهدای محوری شهرستان باغملک و صیدون با عنوان «اکنون نوبت من است» منتشر شد.

 

کتاب اکنون نوبت من است به قلم آسیه قاسمی ویژه نوجوانان به رشته تحریر درآمده که تصویرگر آن نیز ساجده مرتضایی است.

 

این کتاب پانزده داستان از زندگی سردار شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی دارد که همراه با تصاویری زیبا توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است.

 

برشی از اکنون نوبت من است:

 

یک روز محمدرضا همراه پسرش به دیدن یکی از فامیل رفت. هر کسی را می‌دید از جایش بلند می‌شد و سلام می‌کرد. یکی از بچه‌های فامیل، به سمتش آمد و او هم به نشانه احترام از جایش بلند شد و سلام کرد و با بچه شوخی و بازی کرد.

 

پسر محمدرضا پرسید: پدر چرا شما تا به این حد با افراد کم سن و‌ سال‌تر از خودتان گرم می‌گیرید؟ چرا وقتی افراد کم سن و‌ سال را جایی می‌بینید بلند می‌شوید و سلام می‌کنید؟

 

در جوابش گفت: «مگر ملاک آدمیت به بزرگی و سن است؟ از کجا معلوم، شاید این افراد کم سن و ‌‌سال از خیلی از سن و ‌سال‌دارها نزد خداوند عزیزتر باشند. سعی کن به یک اندازه برای افراد احترام قائل شوی. طوری برخورد کن که دوست داری بقیه با تو رفتار کنند.»

 

 

 

 

 

سردار شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و یکی از شهدای محوری شهرستان‌های باغملک و صیدون است که در تاریخ سوم خردادماه سال 1344 در روستای طلاور شهرستان صیدون چشم به جهان گشود.

 

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی و باصفای آنها کرد.

 

در سن 15 سالگی در بهمن‌ماه سال 1359 همراه دیگر نوجوانان روستاس طلاور، روزهای قشنگ نوجوانی و مدرسه را رها کرد و به جبهه اعزام شد.

 

وی در دوران دفاع مقدس مردانه با دشمنان ایران جنگید و چندین بار در جبهه شیمیایی شد که یک بار در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه بود.

 

با اینکه مدت زیادی از دوران جوانی و نوجوانی خود را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سپری کرد ولی شهادت نصیب او نشد که همیشه حسرت شهادت را در دل داشت.

 

پس از هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی، برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) عازم سوریه شد و به نبرد با دشمنان پرداخت.

 

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، روز یکشنبه 29 آذرماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در استان حلب مجروح و چند روز در بیمارستان بستری شد.

 

سرانجام این دلیرمرد خوزستانی، در روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان طومان استان حلب سوریه شهد شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.

 

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده که همراه با هم بودند، مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

 

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار