خبرهای داغ:

جشن ۱۰۰ دانش آموز روزه اولی دختر شهرستان حمیدیه برگزار شد +گزارش تصویری

جشن روزه اولی های دانش آموزان دختر به همت اداره آموزش و پرورش ، ناحیه حمیدیه با حضور ۱۰۰ نفر از دختران ۹ ساله روزه اولی حمیدیهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۱۴
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛ با همکاری اداره آموزش و پرورش و ناحیه حمیدیه جشن روزه اولی ها ویژه دختران ۹ ساله روزه اولی این شهرستان را با برنامه های متنوعی از جمله: اجرای مداحی شهادت امام علی (ع)، محفل انس با قرآن کریم، نماز جماعت و مراسم افطاری همراه با مادرانشان برگزار نمودند

 

 رئیس آموزش و پرورش شهرستان حمیدیه عنوان کرد: این برنامه با شکوه در شب شهادت مولای متقیان علی علیه السلام با حضور جانشین فرمانده ناحیه حمیدیه، امام جمعه شهرستان و فرمانده حوزه شهدای دانش آموزی و ۱۰۰ دانش آموز تازه به سن تکلیف رسیده در مدرسه دخترانه وحدت اجرا شد که میثاق نامه سپاس ورود به سن تکلیف توسط یکی از دانش آموزان قرائت و توسط روزه اولی ها همخوانی گردید.

 

آقای مزرعه ادامه داد: این برنامه همراه با تجلیل از روزه اولی‌ها و مقام آوران مسابقات قرآنی با هدف تشویق، ترغیب، آشنایی و انس هر چه بیشتر کودکان با مسائل و احکام دینی و پیوند قلبی و عاطفی با موعود دلها حضرت مهدی (عج) بسیار تاثیرگذار دانست که می‌تواند انجام فرایض و تکالیف الهی را در آن‌ها نهادینه کند.

 

وی در پایان افزود هدف از اجرای این برنامه نشان دادن لایه‌های معنوی جامعه و ایجاد فضایی معنوی و شاد ویژه دخترانی است که امسال به سن تکلیف رسیده‌اند و برای اولین بار روزه‌داری می‌کنند.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سعید لفته پور امام جمعه شهرستان حمیدیه نکاتی را در مورد آداب روزه داری و بایدها و نبایدها روزه داری برای کودکان مطرح کرد.

 

گزارش های خبری بخش عربی و فارسی خبر خوزستان

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها