خبرهای داغ:
جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی استان فارس برای بررسی مهمترین برنامه‌های اجرایی در راستای خدمت رسانی هدفمند و موثر به محرومین و مناطق محروم در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۸۳۶۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با حضور ایمانیه، استاندار فارس، بوعلی، فرمانده سپاه فجر، رضایی؛ معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری، قزل سفلی؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی و برخی از مدیران کل ادارات و سازمان های استان؛ جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی استان فارس برای بررسی مهمترین برنامه های اجرایی در راستای خدمت رسانی هدفمند و موثر به محرومین و مناطق محروم در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

اسماعیل قزل سفلی؛ دبیر اجرایی قرارگاه در این خصوص بیان داشت: اولین جلسه هم اندیشی این قرارگاه در سال جاری با حضور اعضاء محترم در 5 محور قیر رایگان؛ طرح آبخیز تا جالیز؛ احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ه) و بهزیستی و بررسی روند پیشرفت طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان فارس؛ راه اندازی قرارگاه های عملیات جهادی پهنه ای و رزمایش های عمومی و تخصصی جهادگران برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه قیر از محل قانون بودجه ۱۴۰۱؛ در راستای راه های دسترسی روستایی، راه های بین مزارع و باغات، جاده های منتهی به گلزار های شهدا و یادمان های شهدای گمنام، پاسگاه ها و اماکن نیروی انتظامی و حوزه ها و پایگاه های مقاومت اختصاص می یابد؛ افزود: در سال 1401 با مشارکت فرمانداران و بخشداران، 856 هزار مترمربع راه روستایی آسفالت شد و با همکاری جهاد کشاورزی و کشاورزان و باغداران نیز 208 هزار متر مربع از راه بین مزارع آسفالت گردید و در مساله جاده های منتهی به گلزار شهداء نیز این میزان به عدد 70 هزار متر مربع رسید.

قزل سفلی جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس، در خصوص طرح آبخیز تا جالیز نیز بیان داشت: این طرح در قالب تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توسط بسیج سازندگی استان فارس به عنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اجرایی خواهد شد که در 19 شهرستان طرح آبخیز داری و در 18 شهرستان طرح احیاء قنوات با اعتباری بالغ بر 315 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی از ابتدای سال 1401 با هدف رفع مشکل آب آشامیدنی 372 روستای استان فارس بیان داشت: تا کنون امکان بهرمندی 230 روستا از آب شرب فراهم شده و در مجموع نزدیک به 68 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ما بقی روستاها نیز در دست اقدام است. در سال جدید نیز عملیات پایدار سازی منابع آب در قالب طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار روستایی شهر شیراز اجرایی خواهد شد و 2 مجتمع آبرسانی نجم آباد و سطان آباد با اعتباری بالغ بر 450 میلیاردتومان تعریف شده تا مشکل آب 12 روستا با جمعیت 16 هزار نفری رفع گردد.

گفتنی است در این نشست بر تشکیل ستاد پشتیبانی از فعالیت های محرومیت زدایی گروه های جهادی، در اختیار قرار دادن ظرفیت های فنی و عمرانی (ماشین آلات، ادوات و تجهیزات خودرویی در اختیار دستگاه های دولتی) به گروه های جهادی برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سطح استان، تامین مالی برای تهیه بنه تدارکاتی و تجهیزاتی برای پشتیبانی از فعالیت های محرومیت زدایی عمرانی گروه های جهادی و ... تاکید شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها