خبرهای داغ:
سردار شاهوارپور؛

اشتغالزایی در خوزستان با تقویت کارگاه‌‌های کوچک و صنایع پایین دستی

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان: تقویت کارگاه‌های کوچک و خانگی و راه اندازی صنایع پایین دستی سبب اشتغالزایی در استان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۵۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سردار پاسدار حسن شاهوارپور درخصوص برنامه‌های سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان همسو با اقتصاد مقاومتی و شعار امسال گفت: باتوجه به ظرفیتی که در مجموعه بسیج و به ویژه بسیج اقشار شامل؛ مهندسان، صنعت، کشاورزی، عشایر، اساتید، جامعه پزشکی و... وجود دارد، به صورت دانش محور و جهادی پای کار هستند و خدمت می‌کنند.

 

وی افزود: خوزستان در بخش صنعت به ویژه صنایع بالادستی و مادر شرایط فوق العاده‌ای دارد، این درحالی است که در صنایع پایین دستی بسیار ضعیف است و صنایع بالادستی به سایر کشور‌ها یا استان‌ها صادر می‌شوند.

 

سردار شاهوارپور ضعف در صنایع پایین دستی را یکی از دلایل بیکاری در خوزستان به عنوان قطب صنعت کشور دانست و ادامه داد: درصورتیکه به این بخش توجه بیشتری شود، اشتغالزایی خوبی در استان شاهد خواهیم بود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تعطیلی صنایع و کارخانه‌ها را یکی دیگر از مشکلات استان و حوزه صنعت برشمرد و اضافه کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کارگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌ها به دلیل بدهی به بانک‌ها و... تعطیل بودند که بسیج مهندسان صنعت با پیگیری‌ها و تلاش‌ها و کمک به بخش صنعت و معدن و تجارت، به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی می‌گوید: براساس بررسی‌های انجام شده، با تعطیلی یکهزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار واحد کارگاه در خوزستان، بیش از ۴۰ هزار شغل مستقیم دچار اختلال شده است و با بازگشت به چرخه تولید، شاهد تقویت بخش اقتصادی استان و کشور خواهیم بود.

 

سردار شاهوارپور به فعالیت بسیج کشاورزی در بخش تسهیلگری و ترویج روش‌های نوین کشاورزی اشاره کرد و گفت: بسیجیان در این حوزه کشاورزان را برای افزایش تولید سطح، کاهش مصرف آب و... راهنمایی و همراهی می‌کنند.

 

وی تقویت کارگاه‌های کوچک و خانگی را از دیگر خدمات سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در رابطه با اقتصاد مقاومتی و شعار امسال با عنوان "مهار تورم- رشد تولید" برشمرد و افزود: در نمایشگاهی که در روز‌های پایانی پارسال با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های بسیج سازندگی برگزار شد، بیش از ۶۰۰ غرفه ویژه عرصه محصولات خانگی برپا شد و فرصتی برای معرفی محصولات، افزایش فروش و بازاریابی به وجود آمد.

 

سردار شاهوارپور می‌گوید: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی به صورت دوره‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان در خوزستان برگزار خواهند شد.

 

وی راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید زیاد در مساحت کم، پرورش پرندگان از جمله؛ بلدرچین، بوقلمون، مرغ بومی و... و همچنین تسهیلگری با بانک‌ها برای اعطای وام به متقاضیان به منظور اشتغالزایی و افزایش تولید را از دیگر کار‌های بسیج سازندگی برشمرد و ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های دولت شاهد جهش خوبی در پرداخت وام و در نتیجه رفع بیکاری و ایجاد شغل در خوزستان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها