جانشین فرمانده سپاه روح الله:

۱۵۰برنامه همزمان با هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی برگزار می‌شود/ ۲۲ روستای استان آبرسانی شد

جانشین فرمانده سپاه روح الله گفت: ۱۵۰ برنامه همزمان با هفته بسیج سازندگی به همت جهادگران در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۰۹۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری، جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست تشریح برنامه های هفته بسیج سازندگی استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است، گفت: تمام ستون های این انقلاب بر رأی، نظر و حضور مردم پایه گذاری شده است.

۱۵۰برنامه همزمان با هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی برگزار می‌شود/ ۲۲ روستای استان آبرسانی شد
وی با اشاره به تلاش دشمنان در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن در تلاش است تا با برجسته سازی نقاط ضعف، روحیه ناامیدی را در بین مردم ترویج دهد و آنان را از انقلاب جدا کند و برای رسیدن به این خواسته از ابزار رسانه بهره گرفته است؛ دشمن در این جنگ پیچیده سعی دارد تا در عرصه های مختلف برای نظام چالش ایجاد کرده و مقاومت ملت را بشکند.
سرهنگ عسگری تصریح کرد: امید است با همت جهادگران بتوانیم در مسیر بلندی که برای نهضت مان گام برداشته ایم حرکت کنیم و زودتر به هدف والا برسیم.
جانشین فرمانده سپاه روح الله گروه های جهادی را یکی از عرصه هایی حضور مردم دانست و گفت: اقشار مختلف مردمی در این گروه های جهادی حضور دارند و در عرصه های مختلف با توانمندی تلاش می کنند تا توان دشمن را زیر سوال ببرند و در حوزه های عمرانی، درمانی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، اعتقادی و مذهبی خدمت رسانی و محرومیت زدایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه گروه های جهادی در انجام مأموریت ها در حد بضاعت و توان کمک دولت خواهند بود، افزود: گروه های جهادی به دنبال توانمندسازی گروه های مردمی هستند، حمایت از کارگاه های کوچک تولیدی مصداقی در عرصه اقتصادی است که به دنبال اشتغالرایی یا ایجاد درآمد و توانمندسازی اقتصاد خانوار هستند.
سرهنگ عسگری ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده برای هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی 150 برنامه در قالب 95 عنوان اجرا خواهد شد که هدف از اجرای تمامی آن ها خدمت رسانی و محرومیت زدایی است.
وی افزود: از 29 واحد مسکونی تخریب شده در سیل دو سال گذشته روستای آهنگران که مورد تعهد بسیج سازندگی استان بوده است سه واحد مسکونی چندی پیش و این هفته 26 واحد تحویل ولی نعمتان داده خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه روح الله با یادآوری اینکه در طی سال از توانمندسازی جهادگران غافل نیستیم، تصریح کرد: با جمعیت هلال احمر استان تفاهم نامه ای با هدف ارتقاء سطح توان جهادگران منعقد شده است، همچنین در این هفته دیدار جهادگران با ائمه جماعات در شهرستان ها و نماینده ولی فقیه در اراک، گلباران قبور شهدا و اعزام تخصصی گروه های جهادی به مناطق مختلف و محروم استان، میزهای خدمت، ارائه خدمات پزشکی و ویزیت رایگان را در دستور کار داریم.
سرهنگ عسگری به برنامه دیگر این هفته اشاره کرد و گفت: تعمیر لوازم خانگی توسط گروه های تخصصی جهادی، اقدام دیگر بسیج سازندگی استان است که باتوجه به شروع فصل تابستان و گرمای هوا تعمیر لوازم برقی را ویژه در دستور کار داریم و متقاضیان بهره گیری از این خدمات می توانند با سامانه پیامکی 6600086017 ارتباط بگیرند.
وی افزود: ساخت مدارس دو و سه کلاسه در مناطقی که مدارس کانکسی دارند جزو توافقات با سازمان نوسازی مدارس است کما اینکه در طرح "هجرت" زیباسازی، مرمت و تعمیر میز و نیمکت مدارس را نیز انجام می دادیم.
جانشین فرمانده سپاه روح الله آرسانی به مناطق دارای چالش آبی استان را از دیگر مأموریت ها و خدمات بسیج سازندگی در استان مطرح و تصریح کرد: کل تعهد در استان 45 روستا بوده که تاکنون 22 روستا آبرسانی شده و این هفته نیز تعداد سه روستای دیگر آبرسانی خواهد شد و مابقی تعهد در حال اجرا است.
سرهنگ عسگری برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و افتتاح کارگاه های اشتغالزایی، طبخ غذای گرم، توزیع کمک های مؤمنانه، همایش جهادگران و راه اندازی پویش مجازی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: اهدای 30 سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، بخشی دیگر از اقدامات این هفته خواهد بود.

۱۵۰برنامه همزمان با هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی برگزار می‌شود/ ۲۲ روستای استان آبرسانی شد
انجام 120 پروژه محرومیت زدایی
سرهنگ پاسدار فرامرزی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله نیز در این نشست با تاکید بر اینکه گروه های جهادی تمام توان و ظرفیت خود را در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی و امیدآفرینی در جامعه بکار گرفته اند، گفت: در سال گذشته 120 پروژه محرومیت زدایی در سطح استان به همت بسیج سازندگی در عرصه های مختلف اجرایی شد.
وی افزود: 29 هزار جهادگر در قالب 1300 گروه جهادی فعال عمومی و تخصصی سازماندهی شده اند که سال گذشته 170 نفر روز در گروه های جهادی محله محور در عرصه های مختلف خدمت رسانی کرده اند.
سرهنگ فرامرزی برگزاری 550 کارگاه آموزشی با محوریت اقتصادمقاومتی را دیگر اقدام انجام شده دانست و افزود: طی سال گذشته با تسهیلات پرداختی توسط صندوق های قرض الحسنه 1502 نفر فرصت شغلی ایجاد شد و از محل اعتبار تبصره شانزده 370 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله تصریح کرد: توزیع 104 هزار و 930 بسته معیشتی، انجام 30 هزار و 800 فقره خدمت رسانی در یلدا و شب عید، اهدای 124 سری جهیزیه، ساخت و تحویل 99 واحد مسکونی، توزیع بسته های تحصیلی در قالب کمک مومنانه به ولی نعمتان انقلاب بخشی از خدمت رسانی بسیج سازندگی استان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات