خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

اساسی‌ترین کار در جامعه اسلامی تعلیم و تربیت است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: در جامعه اسلامی اساسی‌ترین کار تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۹۵۱۰۱۵۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جمع فرماندهان و مدیران عقیدتی حوزه حضرت فاطمه (س) همدان ضمن تبریک هفته عقیدتی اظهار کرد: در جامعه اسلامی اساسی‌ترین کار تعلیم و تربیت است.

وی گفت: ارزش هر کاری باید به نقش و ارزش آن کار سنجیده شود و برای سنجش ارزش تعلیم و تربیت باید بدانیم که معلمی کارش همانند ساختن یک جامعه است، اگر ما فردی را هدایت کنیم مثل این است که جامعه را ساخته و آباد کرده‌ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه امروز حجاب یکی از مباحث چالش برانگیز شده است، افزود: حجاب از ضروریات دین اسلام است، ۱۰ آیه در قرآن کریم به حجاب اشاره دارد.

 وی ادامه داد: اگر بخواهیم حجاب را تعریف کنیم حجاب دارای دو بعد است، یکی بعد ایجابی ودیگری بعد سلبی، بعد ایجابی همان پوشش ظاهری است که ما باید داشته باشیم، بعد سلبی حرام بودن و خودنمایی به نامحرم است.

حسنی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم حجاب تحقق پیدا کند، این دو بعد باید در کنارهم قرار گیرند آن زمان است که می‌توانیم بگوئیم حجاب تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: انسان باید پوشش داشته باشد چه برای مرد و چه برای زن؛ سابقه پوشش به تاریخ برمی‌گردد.

وی افزود: عده‌ای حجاب را برای زن حصار و محدودیت می‌دانند، این مباحث از جانب کسانی مطرح می‌شود که گرایشاتی به غرب دارند، قرآن ازحجابی می‌گوید که نه تنها برای زنان حصار نیست بلکه عین آزادی است اما متاسفانه غربی‌ها پوشش را مخالف آزادی می‌دانند چون با فرهنگ خودشان تناسب ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: حیثت زن حریم خداوند است، حجاب زن مسلمان یک پوشش معقولی است که از فساد جلوگیری شود برای اینکه کرامت زن مسلمان حفظ شد اما غربی‌ها حجاب را برعکس تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: از نظراسلام حجاب دست و پا گیر نیست و تضادی با آزادی زن ندارد اما برعکس آن حجاب احیا کننده حق و حقوق زنان است، زنان می‌توانند باحجاب خود برترین فعالیت اجتماعی را داشته باشند، حجاب برخلاف آن سم پاشی‌هایی که انجام می‌شود به معنای پرده نشینی نیست.

حسنی عنوان کرد: اسلام با آن ظرافت مثال زدنی که دارد نقش زن را در حوزه‌های مختلف جامعه  به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت در بحث تربیت فرزندان صالح بسیار تاکید شده است.

وی گفت: حفظ چشم، گوش، قلب، اعضا و جوارح از هرگونه خطا عفت نامگذاری شده است حاصل این عفت و حجاب درونی نتیجه پوشش می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان اظهارکرد: رضاخان وقتی به قدرت رسید اولین کسی بود که پوشش را از زنان گرفت تغییر لباس یکی از کارهای رضاخان بود تغییر لباس تغییر پیامد یک فرهنگ است.

وی گفت: وقتی دشمن به فرهنگ ما هجوم آورده است ما هم باید به جهاد فرهنگی بپردازیم همانطور که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد تبیین اشاره کرده است.

حسنی با بیان اینکه نسبت به مسائل دینی بی تفاوت نباشیم چراکه اگربی‌تفاوت باشیم دشمن ازاین فرصت به خوبی استفاده می‌کند، ابراز کرد: غربی‌ها الگوی عملی که همه جوانب در نظرگرفته شود برای ارائه ندارند، اما برعکس آنها مکتب بزرگ تشیع الگوهای فراوانی در اسلام وجود دارد ما می‌توانیم شهید سلیمانی و شهید حججی را الگو قراردهیم اینها الگوهای امروزی هستند و مربوط به قرنی است که با ما زندگی کرده‌اند و از همه اینها بالاتر ما می‌توانیم حضرت زهرا (س) را الگو و سرمشق خودمان قراردهیم یا حضرت علی (ع) نمونه یک انسان و مرد کامل است و حضرت زهرای مرضیه (س) یک الگو ایده آل انسان سازاست نه تنها برای مردان بلکه برای زنان یک الگو است.

وی گفت: یکی ازجاه‌هایی که ما غفلت کردیم همان چیزی که به اسم مد وارد جامعه می‌شود و ما ندانسته از مد تبعییت می‌کنیم و برای آن افتخارهم می‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ابراز کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید مراقب باشیم سه کار انجام نشود، غذای دشمن را نخوریم، لباس دشمن را نپوشیمو از روش دشمن تبعیت نکنیم؛ وقتی از لباس و غذای دشمن می‌گوید یعنی با عقاید ما همخوانی ندارد، لباس و غذای دشمن در تفکر ما اثر دارد.

وی با بیان اینکه مد ریشه تاریخی دارد، افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید زنی که برای حفظ وغیرت استقامت ورزیده و برای خدا کار کرده باشد خدا پاداش شهید را خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار