خبرهای داغ:
سردار فرجی:

نیازمند کار اساسی در زمینه معرفی شهدا هستیم/ وظیفه ما مقابله با عملیات‌های مهندسی شده دشمن است

همدان-مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بابیان اینکه نیازمند کار اساسی در زمینه معرفی شهدا هستیم و باید از زبان هنر استفاده کنیم،گفت: کنگره ملی ۸هزار شهید استان فرصت مناسبی برای فرهنگسازی بزرگ است.
کد خبر: ۹۵۱۱۰۸۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
نیازمند کار اساسی در زمینه معرفی شهدا هستیم/ وظیفه ما مقابله با عملیات‌های مهندسی شده دشمن است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در جلسه پشتیبانی کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در شهرستان نهاوند اظهار کرد: در کنگره ملی ۸ هزار شهید استان اولویت ما با نوجوانان، جوانان و عامه مردم است.

وی با بیان اینکه نیازمند کار اساسی در زمینه معرفی شهدا هستیم و باید از زبان هنر استفاده کرده و شهدا را معرفی کنیم، گفت: کنگره ملی ۸ هزار شهید استان فرصت مناسبی برای یک فرهنگسازی بزرگ است.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان  همدان افزود: ما در این عملیات فرهنگی در زمینه معرفی شهدا نیازمند کار اساسی هستیم و باید از زبان هنر استفاده کنیم تا شهدا را بهتر به نسل‌های بعد به خصوص نوجوان و جوانان معرفی کنیم.

وی افزود: دشمن یک شبه به فرهنگ ما رسوخ نکرده است و به صورت مهندسی شده به بحث‌های مختلف به خصوص عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است وظیفه ما مقابله با این عملیات‌های مهندسی شده است.

سردار فرجی با اشاره به اینکه رسیدگی به پدران و مادران شهدا از وظایف اصلی این کنگره فرهنگی است، بیان کرد: کنگره ملی شهدا یک کنگره کشوری است و مربوط به مجموعه‌ای خاص نیست، در این کنگره  قرار است از ۸ هزار خانواده شهید سرکشی شده و مشکلات آنها مورد بررسی قرار بگیرد .

وی افزود: در این کنگره ۸۵۰ مدال منقش به تمثال شهدا تقدیم به خانواده‌های معظم استان همدان خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه کنگره ملی شهدا مردمی و برنامه‌ها توسط خود مردم اجرایی می‌شوند، گفت: یادواره‌های شهدای شهرستان نهاوند از مردمی‌ترین یادواره‌های شهدای استان است .

وی با اشاره به اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری بر اثرگذار بودن کنگره‌های برگزاری شهدا است و برنامه‌ها باید در این راستا باشد، گفت: یادواره‌های شهدا را در شهرستان متفاوت‌تر برگزار کنید و اجازه دهید همه نوجوانان و جوانان با هر تیپ و شخصیتی حضور پیدا کنند، وقتی برنامه‌ هایتان متفاوت برگزار شد مخاطبین بیشتری نیز جذب این برنامه‌های فرهنگی خواهد شد .

سردار فرجی گفت: اقدامات بسیار خوبی در راستای این کنگره ملی از انتشار کتاب تا تهیه جهیزیه برای نوعروسان شکل گرفته که قصد داریم این اقدامات را گسترده‌تر کنیم.

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب نیز یادواره‌های شهدای زن و تجلیل از مادران شهدا در سطح استان همدان برگزار شده است.

دبیر برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان بیان کرد: دشمن در فتنه سال گذشته از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای ایجاد مشکل در کشور استفاده کرد و از همه عناصر خود در اغتشاشات رونمایی کرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه باید بتوانیم با زبان و ذهن نسل جوان شهدا را معرفی کنیم چراکه دشمنان می‌خواهند بر روی ذهن نسل جوان اثر بگذارند، اظهار کرد: دشمنان امروز با تمام توان برای بی تفاوت کردن جوانان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند که باید مراقب باشیم و امروز وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهدا است که محوریت برنامه‌ها در راستای کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان است و روسا و دبیران کمیته برگزاری شهدا وظایف خود را در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا به خوبی انجام دهند.

وی افزود: از ابتدای سال گذشته تا امروز بیش از ۳ هزار جهیزیه در استان همدان جمع آوری شده است که سعی داریم این عدد با همت خیرین به ۸ هزار سری به تعداد شهدای استان همدان برسد.

سردار فرجی بیان کرد: از بهترین برنامه‌هایی که در شهرستان نهاوند در آن حضور پیدا کرده‌ام مراسم غبار روبی گلزار شهدا بود و گفتگو با خانواده‌های معظم شهدا که مادر یکی از شهدا حرف بسیار زیبایی به من زد و گفت هنوز هم پای کار نظام هستیم و از جان برای انقلاب مایه می‌گذاریم.

وی گفت: برخی از شهدای شهرستان نهاوند از سرداران بزرگ تاریخ‌ساز بوده اند و هیچکس به این شهدا نپرداخته است همانند سردار حاج محسن امیدی، سردار ابروزن و...، جوانان پای کار بیایند و این شهدا را به دنیا بشناسانند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات