مدیر جهادکشاورزی چرداول؛

برداشت گندم درشهرستان چرداول آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی چرداول از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبرداد
کد خبر: ۹۵۱۱۵۸۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
برداشت گندم درشهرستان چرداول آغاز شد


به گزارش خبرگزاری بسیج، سعادت فرخی مدیر جهادکشاورزی چرداول  با اشاره به سطح زیر کشت محصولات زراعی گفت: در سال زراعی جاری، سطح زیر کشت غلات در شهرستان ۱۹ هزار و ۲۷۹ هکتار میباشد (گندم ۱۴ هزار و جو ۵ هزار و ۲۷۰ هکتار)؛ که به لطف بارش‌های مطلوب شرایط برای تولید قابل قبول است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دولت خریداری شود.

فرخی تصریح کرد: در این راستا به منظور سهولت در برداشت و فروش گندم و نظارت بر کار کمباین‌ها و... توسط کارشناسان در جهت خدمت به کشاورزان، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول در ادامه گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم در چرداول و اهمیت برداشت مناسب این محصول، برگزاری جلسه کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصول بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی در ادامه آماده سازی مراکز خرید و نظارت مستمر بر عملیات برداشت و کمباین‌های فعال در چرداول را از اقدامات جهادکشاورزی در راستای تسهیل برداشت محصولات بیان کرد.

وی ضمن اشاره به وقوع آتش سوزی در سطح مزارع چرداول خاطر نشان کرد: همچنین مقدر گردیده بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفا حــریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی چرداول آمادگی لازم را داشته باشند و همچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طرق مختلف اقدامات لازم صورت پذیرد، و اداره راه شهرستان هم نسبت به تیغه‌زنی حاشــیه جاده‌های اصلی و جاده بین مزارع اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار