خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف در پاسخ به شانتاژ شبکه‌های معاند:

طرح لباس فروشندگان در مجتمع های تجاری و پاساژها کاملاً اختیاری است/دشمن درترویج بد حجابی بازار و اصناف را نشانه گرفته است

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه دشمن درترویج بد حجابی بازار و اصناف را نشانه گرفته است، بر اختیاری بودن طرح لباس فروشندگان در مجتمع های تجاری و پاساژها تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۱۱۶۷۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

دشمن در ترویج بد حجابی بازار و اصناف را هدف کرده است/ طرح لباس فروشنگان در مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌ها کاملاً اختیاری است

 

حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج ، در واکنش به سوءاستفاده رسانه های معاند از طرح لباس برای فروشندگان مجتمع های تجاری، اظهار کرد: عفاف و حجاب ریشه‌های مختلفی دارد و کوتاهی های فرهنگی نسبت به جنبه های مختلف عفاف و حجاب صورت گرفته و متأسفانه تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی، تا کنون مورد توجه جدی مسئولان قرار نگرفته است.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: دشمن در بحث ترویج بد حجابی بازار، اصناف و مجتمع های تجاری را نشانه گرفته است و در این رابطه هزینه زیادی هم انجام داده است.

حسن پور افزود: الحمدالله بسیاری از مراجعین به بازار و مجتمع های تجاری برای خرید و فروش در این مکان ها تردد کرده و پوشش اسلامی را رعایت می کنند، اما، متأسفانه عده ای نسبت به این موضوع بی توجه بوده و به قانون دهن‌کجی می کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور تأکید کرد: یک هیئت اندیشه‌ورز در بحث مد، لباس و طراحی تشکیل دادیم و از یک سال پیش قبل از اتفاقات اخیر در بحث بدحجابی، برنامه‌هایی داشتیم، تا بسیج برای کمک به دولت و وزارتخانه‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان امور فرهنگی در این میدان ورود پیدا کند.

حسن پور با بیان اینکه با دانشگاه‌ها در این رابطه وارد مذاکره شدیم، گفت: اساتید و طراحان هم با ما همکاری خوبی داشتند، توانستیم طی دو سال متوالی بحث جشنواره مدآفرین را حمایت و پشتیبانی کنیم، امسال پیشنهاد دادیم لباس های مناسب و یک‌نواختی را برای فروشندگان در پاساژها و مجتمع‌های تجاری طراحی و در قالب جشنواره ی فرهنگی به رقابت بگذارند، این طرح مورد استقبال طراحان کشور قرار گرفت و بیش از 20 استان به شکل آنلاین و حضوری در آن شرکت کرده و طرح های مختلفی ارائه کرده اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه 100 طرح برای فروشندگان زن مجتمع های تجاری و فروشگاه‌ها ارائه و از مجموع آنها 10 طرح در مرحله نهایی انتخاب شدند و به عرصه دید گذاشته شدند، تصریح کرد: اسفند ماه 1401 اختتامیه این جشنواره را داشتیم.

حسن پور با تأکید براینکه این طرح ها را در فضای مجازی قرار دادیم، اضافه کرد: طی جلسه ای هم در مجتمع کورش مال از این طرح ها رونمایی شد و قرار بر این شد که یک طرح انتخاب و خانم های این مجتمع این پوشش را داشته باشند، این موضوع کار حرفه ای است و در اکثر کشور ها معمول بوده و فروشندگان لباس های یک مدل لباس بر تن دارند و این امر یک کار حرفه ای مانند فرم خدمه هواپیماهاست و این اتفاق در مجتمع کورش مال افتاد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه تعداد دیگری از مجتمع‌های تجاری در این رابطه از ما برای ارائه این طرح ها دعوت کردند، تصریح کرد: مباحث مختلفی مطرح شد تا نسبت به اجرای این طرح اقدام شود.

حسن پور با اشاره به اینکه طرح لباس فروشندگان در مجتمع های تجاری و پاساژها کاملاً اختیاری است، اضافه کرد: بسیاری از فروشندگان و مدیران مجتمع های تجاری در این رابطه پیشنهاد داشتند، تا ما در این مسیر گام برداریم و در این رابطه کمک کنیم و به لطف خداوند متعال این کار انجام شد تا بتوانیم این مهم را انجام دهیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور خطاب به صاحبان پاساژها و مجتمع های تجاری، با بیان اینکه خود صاحبان پاساژها و فعالان اصناف تأکید داشته باشند که فروشندگان پوشش حجاب را رعایت کنند، گفت: متولی بحث بد حجابی خریداران مراجعه کننده به مجتمع های تجاری، بسیج نیست، بلکه سایرمجموعه های نظارتی مسئول در این رابطه هستند و بسیج اصناف صرفاً بُعد فرهنگی را دنبال می کند و آن طرح مورد توجه دوستان در اصناف، پاساژها و مجتمع های تجاری قرار گرفته است.

حسن پور با تأکید بر اینکه این طرح را به همه مجتمع های تجاری سطح کشور ارائه خواهیم داد، گفت: امیدواریم از این طرح استفاده کنند و رفتار حرفه ای را در پوشش خانم ها و آقایان داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به موضع گیری رسانه های بیگانه نسبت به این طرح، تصریح کرد: این واکنش رسانه های بیگانه مصداق کلام ارزشمند شهید بزرگوار ابراهیم همت است که تأکید داشتند که اگر راه جبهه خودی را گن کردید ببینید که توپخانه دشمن کجا را می زند، آنجا جبهه خودی است.

حسن پور اظهار داشت: این واکنش رسانه های بیگانه نشان می دهد که اقدام سازمان بسیج اصناف که با برنامه ریزی وارد بحث عفاف و حجاب شده است نه هیجان و دشمن از این برنامه ریزی هراس دارد.

وی مطرح کرد: مجموعه بسیج با کمک بخش خصوصی و مدیریت مجتمع های تجاری یک اقدام کاملاً مردمی را در موضوع عفاف و حجاب با قاعده ای مورد تأکید رهبر انقلاب انجام داده و رسانه های غربی و بیگانه را عصبانی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها