خبرهای داغ:

اجرای ۱۴۰ عمل جراحی قلب در شاهرود/قلب، تصادفات و سرطان سه عامل اصلی مرگ

شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به انجام ۱۴۰ عمل جراحی قلب، گفت:سه عامل اصلی مرگ و میر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، قلب و عروق، تصادفات و سرطان‌ها است.
کد خبر: ۹۵۱۲۵۱۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

اجرای ۱۴۰ عمل جراحی قلب در شاهرود/قلب، تصادفات و سرطان سه عامل اصلی مرگبه گزارش خبرنگار بسیج، حسین شیبانی در شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن پور سینای علوم پزشکی شاهرود، ضمن بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال سخت مالی به دلیل سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه بود و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز درگیر آن بودند، بیان کرد: حذف بند سایر از ردیف اعتباری و افزایش حقوق و دستمزد‌هایی که از نظر اعتباری هیچ جایگاهی نداشت در این سال رقم خورد.
او با بیان اینکه فصول بسیاری از حقوق‌هایی که باید دانشگاه پرداخت می‌کرد در سال ۱۴۰۱ حذف شد و در نتیجه دانشگاه‌های علوم پزشکی با بخشی از درآمد‌ها و حقوق‌های افزایش یافته ماندند، بیان کرد: از سوی دیگر درآمد‌های دانشگاه نیز با مشکلاتی روبرو است برای مثال امروز با تأخیر‌های ۱۱ ماهه در پرداخت‌های تأمین اجتماعی روبرو هستیم و از آنجا که درآمد‌های دانشگاه علوم پزشکی از خدمات درمان و تأمین اجتماعی است و ۷۰ درصد بیمه شدگان شاهرود و میامی نیز تأمین اجتماعی هستند، این تأخیر در پرداخت‌ها برای ما مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه برخی بدهی‌های قدیمی نیز وجود داشت که علی رغم تمام مشکلات مالی توانستیم آن‌ها را پرداخت کنیم، بیان کرد: کار‌هایی که در دانشگاه می‌بایست صورت می‌گرفت نیز تا حد زیادی انجام شد تا جایی که در سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح بخش جراحی قلب را شاهد بودیم که تاکنون ۱۴۰ عمل جراحی قلب را انجام داده است.
شیبانی با بیان اینکه بخش باز توانی قلب از دیگر بخش‌های خوبی بود که توانستیم در شهرستان شاهرود آن را راه اندازی کنیم، بیان داشت: افتتاح بیمارستان میامی نیز از دیگر اقدامات خوب دانشگاه بود که از هفته گذشته با تغییر مدیریت این مجموعه شاهد هستیم که ارائه خدمات به دایره وسیع‌تری از بستری شدگان صورت می‌گیرد.
او از افتتاح ساختمان جدید اورژانس و افتتاح ساختمان آموزشگاه بهورزی به عنوان دو کار ویژه دیگر در سال ۱۴۰۱ در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یاد کرد و گفت: مجوز مرکز بهداشت و درمان در رضوان میامی نیز اخذ شده تا بتوانیم توسعه خدمات درمانی را شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مسائل مالی به خصوص برای دانشگاه‌های کوچک‌تری مانند شاهرود مشکلات بزرگی را پدید آورده است، گفت: علوم پزشکی شاهرود یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه علوم پزشکی است تا جایی که دو طرح کوهورت بزرگ کشوری و بین‌المللی در دانشگاه از ۱۲ سال قبل در حال اجرا است که یکی از آن‌ها وارد فاز سوم شده که منبعی برای سازمان جهانی بهداشت خواهد بود.
شیبانی در دیگر بخش صحبت‌های خود گفت: با بیان اینکه سه عامل اصلی مرگ و میر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، قلب و عروق، تصادفات و سرطان‌ها است.
او با بیان اینکه کرونا به وضعیت خوبی رسیده و سازمان بهداشت جهانی در هفته گذشته یک درجه تخفیف را در حد بحرانی بودن شرایط این بیماری را اعلام کرد، تاکید کرد: معنای این امر البته این نیست که تمام سیستم‌های حفاظت فردی را کنار گذاشت بلکه تمام این موضوعات و پروتکل‌ها کماکان باید با تخفیف، وجود داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها