خبرهای داغ:

ولایت مداری رزمندگان عامل فتح خرمشهر بود

حجت الاسلام والمسلمین محرابیان گفت: نگاه الهی، اعتقاد راسخ به آیات نورانی قرآن کریم، و ولایت مداری رزمندگان و عمل به فرامین حضرت امام (ره) عامل فتح خرمشهر بود.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۳۷
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم بزرگداشت سوم خرداد به همت فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محرابیان کارشناس برنامه در پارک بانوان سرخه در جمع خواهران بسیجی برگزار شد.

محرابیان ضمن تبریک دهه کرامت و تقارن آن با هفته مقاومت و پیروزی، یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و اظهار کرد: پیروزی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر توطئه های متعدد دشمنان را مرهون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

او با بیان اینکه دفاع مقدس و فتح خرمشهر به الگوی بسیار موفق برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است، افزود: عمده دشمنان از تحمیل جنگ هشت ساله پنج هدف عمده داشتند، تلاش های دشمنان برای پیشگیری از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، تسلط کامل بر اروند و لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، چشم طمع به جزایر سه گانه ایرانی و تجزیه ایران را می توان از جمله این اهداف است و دشمنی دشمنان در نقض عهدنامه های بین المللی هنوز ادامه دارد.

کارشناس برنامه ادامه داد: تمام تلاش دشمن همواره برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده و این هدف را دنبال می کرده اند و در توطئه های اخیر هم این موارد به خوبی مشاهده شد و در نقشه های شوم داعش که دیدید که ایالات مختلف را طراحی کرده بودند.

محرابیان  با اشاره به دشمنی های بی شمار با انقلاب اسلامی به خاطر پیشرفت های کشور که مرهون رهبری های داهیانه امامین انقلاب است، عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر را یادآوری کرد و گفت: نگاه الهی، اعتقاد راسخ به آیات نورانی قرآن کریم، و ولایت مداری رزمندگان و عمل به فرامین حضرت امام (ره) عامل فتح خرمشهر بود که معمار کبیر انقلاب فرموند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

او ایران قوی بر مبنای راهبردها و اندیشه های امامین انقلاب را در امتداد پیروزی بزرگ و فتح خرمشهر دانست و بیان داشت: با طراحی کارشناسان غربی، هفت لایه دفاعی در خرمشهر با حضور ۳۶ هزار نیروی بعثی و گردان های مکانیزه و انواع سلاح سنگین و توپخانه ایجاد شده بود، که به اذعان آنها قوی ترین ارتش های دنیا هم قادر به بازپس گیری این شهر نبود، اما رزمندگان اسلام و بسیجیان ما توانستند خرمشهر را فتح کنند و در زیر شعار دشمن که نوشته بود «آمدیم تا بمانیم»، بنویسند: آمدیم نبودید.

کارشناس برنامه تصریح کرد: دفاع مقدس و فتح خرمشهر به الگوی بسیار موفق برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است و موفقیت های نیروهای مسلح همچون بازگشت ظفرمندانه ناوگروه ۸۶ ارتش از سفر دور دنیا نشان دهنده محقق شدن راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و الگوشدن مبارزات رزمندگان ماست.

 محرابیان: نزول نصرت الهی در سخت ترین شرایط را یکی از درس های فتح خرمشهر دانست و اذعان کرد: ادامه مبارزه در هر شرایطی دستورالعمل الهی است و مردم ما نشان داده اند که در همه شرایط سخت مقاومت کرده و پای آرمان های انقلاب ایستاده اند. افزایش چشمگیر حضور معنادار مردم در مناسبت های مختلف را خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها