خبرهای داغ:
ربیعی گفت :آزادسازی خرمشهر از دست رژیم بعث عراق از مهمترین رخدادهای جنگ تحمیلی بود که سرنوشت و ماهیت جنگ را تغییر داد.  
کد خبر: ۹۵۱۵۵۵۱
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

 

قزوین :سرهنگ ربیعی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: اهمیت راهبردی خرمشهر، برای عراق تصرف و حفظ خرمشهر با کمک همپیمانان و حامیانش سرمایه گذاری و برنامه ریزی زیادی شده بود .

وی افزود: حضور گسترده و خودجوش بسیج مردمی و رزمندگان از اقشار و استان های مختلف نقش مهمی در طول جنگ به ویژه فتح خرمشهر داشتند.

ربیعی از آزادسازی خرمشهر را به عنوان اولین نماد مقاومت و پیروزی نام برد و گفت: نظام نوپای اسلامی ما در همان سال های نخست مورد دشمنی های فراوان از سوی استکبار جهانی قرار گرفت و کشوری که نوپا و در مرحله ساختار سازی بود با ارتش و سپاه نوپایی که از جوانان سرشار از تعهد تشکیل شده بود؛ با سلحشوری مردم ایران و نیروهای انتظامی دژ مقابله با دشمن را ساخت و نهایتا منتهی به آزادسازی خرمشهر عزیز شد.

فرمانده سپاه شهرستان آوج اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش رو داریم افزود: فتح خرمشهرهای دیگر پیش رو، وظیفه همه ماست همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه ترسیم شده؛ «تمدن نوین اسلامی» یکی از این خرمشهرهاست و وظیفه سپاه به عنوان اصلی ترین نهاد پاسدارای از انقلاب و اهداف آن، در این زمینه از سایر نهادها پر رنگ تر است و ما در کنارهم و در اتحاد با سایر اقشار جامعه، خرمشهر های دیگر را فتح خواهیم کرد.

وی در پایان با یادآوری اینکه خرمشهر زمانی با سوز و آه و اشک همراه بود اما امروز خاطره های بسیار زیبایی از حماسه آفرینی های شهدا و ایثارگران در خود دارد، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره روز آزادی خرمشهر نه فقط به خاطر خاک خرمشهر که در واقع پاسداری از همدلی ها و اتحاد و ایستادگی مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها