مدیر مرکز تخصصی حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه

اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) راهنمای تفکر اصیل اسلامی است

مدیر مرکز تخصصی حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه ارتباط دین با سیاست را بنیان اندیشه سیاسی حضرت امام راحل دانست و گفت: اندیشه‌های سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی راهنمای تفکر اصیل اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۸۰
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

نجیبه خاتون کرمی مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ساوه با اشاره به شخصت و مبنای فکری حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام راحل سه مبنای اصولی داشتند که بر اساس این سه مبنا انقلاب را بنا کردند؛ این اصول شامل تفکیک ناپذیری دین از سیاست، وجوب تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه می‌شود.

وی ضمن تسلیت و بزرگداشت ایام الله ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از انقلاب‌های رخ داده در جهان نظیر انقلاب فرانسه، الجزایر و... یا با شکست مواجه شدند یا از هدف اصلی خود منحرف شده‌اند؛ ولی انقلاب اسلامی که بنیانگذارش ابتدا و اساسی ترین بنیادش را در سال ۱۳۴۲ شروع کرد تا به امروز ادامه پیدا کرده و از اصول خاصی برخوردار بوده است و از کید دشمنان با توجه به این هجمه های فراوانی که ما دائم و هر لحظه مشاهده می کنیم در امان مانده است.
مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه تصریح کرد: تفکیک ناپذیری دین از سیاست از مبنایی‌ترین اصول مکتب حضرت امام خمینی(ره) بود که هرگز دین از سیاست جدا نمی‌شود و هم اکنون هم بعد از چندین سال که حضرت امام در بین ما نیستند باز هم هجمه‌های مختلفی را شاهدیم که تلاش دارند دین را از سیاست جدا کنند و بگویند دین ربطی به روحانیت ندارد با این عنوان که در سیاست دقل کاری و ملاحضاتی است که با دین سازگار نیست و این بر خلاف مبنای امام خمینی(ره) است. 

کرمی افزود: شعار "سیاست از دین جداست" تبلیغات استعماری است که می‌خواهند ملت‌های مسلمان را از دخالت در سرنوشت خویش باز دارند و امام راحل با اشاره به قرآن کریم می‌فرماید "این کتاب قرآن کریم که بین ید مسلمین است و از صدر اول تا حالا یک کلمه یا یک حرف در آن زیاد و کم نشده است"، دعوت قرآن برای این نبوده که مردم در خانه بنشینند، بلکه مساله دعوت به اجتماع، دعوت به سیاست و دعوت به مملکت داری است و در عین حال همه اینها عبادت است و عبادت جدای از سیاست و مصالح اجتماعی نبوده است.

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول ساوه گفت: اصل دوم، وجوب تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی بود، امام خمینی(ره) به دنبال این بودند که حکومت اسلامی تشکیل شود، لذا در سال ۵۷ مشاهده کردیم که با حداکثریت آرا حکومت اسلامی رأی کسب کرد، که این اواخر باز دشمنان اسلام هجمه آوردند که باید رفراندوم اجرا شود در حالیکه این اتفاق هرگز نمی‌افتد و مردم به انتخاب خود،خواستار انقلاب اسلامی هستند.
کرمی به سومین اصل اشاره کرد و افزود: سومین اصل که امروز هم توسط رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرده است، اصل ولایت فقیه بوده و به عنوان تنها وجه مشروعیت حکومت در عصر غیبت است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)، سیاست خارجی انقلاب و نظامش را بر همین سه محور بنا گذاشتند و به همین سبب "شعارِ نه شرقی و نه غربی" را داشتیم و اسلام مستقل از شرق و غرب، بزرگترین قدرت در جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار