خبرهای داغ:
مشاور امور بانوان دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: امام خمینی (ره) گفتمان سوم از جایگاه اجتماعی زن ارائه کرد اما این الگوی ایده‌آل در ایران اسلامی به نقطه اوج خود نرسیده است.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۶۳
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج منیره افشین‌پور سه‌شنبه شب در نشست با جمعی از بانوان تشکل‌های دانشجویی شیراز، اظهار کرد: امام خمینی (ره) هنگام هدایت انقلاب اسلامی با ۲ گروه و دیدگاه در ارتباط با فعالیت اجتماعی زن روبه‌رو بود و در یک سو متحجرانی قرار داشتند که به دنبال مستورگی زن بودند و در سمت مقابل متجددان دین‌گریز قرار داشتند که به دنبال اشاعه الگوی غربی از زن بودند.

وی افزود: امام راحل گفتمان سومی از الگوی زن را ارائه کرد که در عین مستقل بودن در حال تعالی و رشد است.

مشاور امور بانوان دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: امام خمینی معتقد بود که باید اسباب و بستر حضور زنان در جامعه مهیا شود و این قشر در مقدرات جامعه تعیین کننده باشند.

وی بیان کرد: این الگوی گفتمانی از زن در عرصه عملیاتی برنامه‌های شش‌گانه توسعه به خوبی ارائه نشده به طوری که تا برنامه پنجم توسعه شرایط زن و خانواده منطبق با نیازهای امروز دیده نشد.

افشین‌پور گفت: این موضوع مهم در بندهای ۱۰۱، ۱۰۲ و ۱۰۳ برنامه ششم به خوبی دیده شد اما عملیاتی نشد و امروز در برنامه هفتم دیده شده است.

وی تاکید کرد: مساله زن و خانواده باید به طور جدی‌تر روی میز حکمرانی کشور قرار بگیرد تا عامل بودن و اثرگذاری زن در عرصه اجتماعی بدون مانع از سوی حاکمیت محقق شود.

مشاور امور بانوان دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه کمیت حضور زنان در مناصب و نقش‌های اجتماعی به تنهایی تعیین کننده نیست گفت: باید شرایطی فراهم شود تا زنان متناسب با تحصیلات یا توانمندی خود بتوانند به دور از نگاه جنسیتی و منطبق با شایسته‌سالاری به بالاترین جایگاه خود برسند.

وی تاکید کرد: حاکمیت باید شرایط را برای بروز و ظهور بیش از پیش گفتمان امام راحل درباره زن فراهم کند تا فضا برای مشارکت زنان در مقدرات اساسی کشور بیش از پیش باز باشد.

افشین‌پور گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت در این زمینه برپایی تجمعات است که با اقدامات انجام شده به زودی خبرهای خوبی از حل مشکلات این حوزه شنیده خواهد شد.

ارسال نظرات