خبرهای داغ:
همدان- استاندار همدان گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان باید بهترین، زیباترین و برترین مکان برای بازدید باشد، ارزشمندترین گوهر گرانبهای ما این شهدا هستند، جایی که حبیب دل‌ها حاج حسین همدانی آن را پایه‌گذاری کرد.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۸۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب، اظهار کرد: امام خمینی (ره) مرد بزرگی بود که خفتگان نسل را بیدار کرد، عصر حاضر مدیون این مرد بزرگ هستند که برای خدا قیام و حرکت کرد و برای خدا سخن گفت و عمل کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه دومین کنگره شهدا یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، عنوان کرد: مایه افتخار ما است که در این حوزه تلاش کنیم و اعتقاد ما این است که باغ موزه دفاع مقدس، گلستانی است از گل‌های به خون خفته این سرزمین، گل‌های زیبا و رنگارنگی که ما مدیون آنها هستیم.

استاندار همدان افزود: شهدا جان شیرین خود را فدا کردند که این کشور و این مرز و بوم حفظ شود، امروز ما با تمام وجود مدیون این شهدا هستیم و این باغ موزه همسان با یک امامزاده بزرگ است؛ چرا که جمع امامزادگان ما آنجا هستند؛ هر کدام از شهدای ما در جوار پروردگار و ائمه(ع) قرار دارند و این سنبل و یادمانی از همه شهدای ایران اسلامی است.

وی گفت: این مکان باید بهترین، زیباترین و برترین مکان برای بازدید باشد، همان گونه که هگمتانه و جاهای دیگر را ثبت جهانی می‌کنیم و در جای خود برای ما ارزشمند هستند؛ ارزشمندترین گوهر گرانبهای ما این شهدا هستند، جایی که حبیب دل‌ها حاج حسین همدانی آن را پایه‌گذاری کرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: ذره ذره آن مکان بوی عطر شهدایی همچون حاج حسین همدانی را می‌دهد و ما باید با تمام وجود در آنجا کار کنیم و اکنون که در راستای دومین کنگره شهدا قرار داریم، مایه افتخار است در این حوزه تلاش کنیم که این باغ موزه یکی از گل‌های زیبا و رنگارنگی است که شهدای ما در آن خفته هستند و امروز ما با تمام وجود به این عزیزان مدیون هستیم و آنجا را باید آراسته نگه داریم.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی قرار است در نظر گرفته شود، گفت: این مجموعه مکانی است که باید به آن دقت فراوانی شود، باغ موزه باید جذابیت خاص خود را داشته باشد.

استاندار همدان عنوان کرد: اگر ساعت‌ها از جنگ و شهدا بگوییم آن تاثیری را که با چشم ببینیم، نمی‌گذارد؛ همه از سراسر استان باید از این باغ موزه بازدید کنند، چراکه تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: باید نسل بعدی خود را اعتقادی بار بیاوریم و چقدر خوب است که برخی دانش‌آموزان اعتقادی را شناسایی کنیم تا در مدارس آموزش دهند، شهدایی که در آنجا هستند تاثیر معنوی بر فرزندان ما می گذارد.

قاسمی‌فرزاد گفت: اعتبارات لازم حتی الامکان از محل‌هایی که وجود دارد در اختیار باغ موزه قرار داده شود و اداره اوقاف ما در بحث حسینیه باغ موزه کمک کند که می‌تواند آثار خوبی برجای بگذارد؛ آبفای ما آب بهای باغ موزه را رایگان کرده و از اداره گاز هم می خواهیم گازبها را رایگان کند؛ راهداری نیز دو بیلبورد در ورودی شهرهای ما و خروجی جاده کرمانشاه در اختیار قرار دهد چراکه این مضامین شهدا افتخار استان هستند.

*می‌توان به برکت باغ موزه دفاع مقدس تغییرات عظیمی در جامعه ایجاد کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز کرد: من مطمئن هستم اگر می‌توانستیم بسیج شویم که مجموعه دانش آموزان به باغ موزه وارد شوند آینده این کشور عوض می‌شد.

سردار مهدی ظفری افزود: رسانه ما نیاز به تغییر و تحول دارد، به برکت این باغ موزه می‌توان تغییرات عظیمی در جامعه ایجاد کرد و همه باید به تناسب مجموعه خود شناختشان نسبت به باغ موزه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه هرجایی که ما با نیت خیر و با روحیه انقلابی ورود پیدا کردیم موفق شدیم، عنوان کرد: این باغ موزه یک نیاز همگانی است که همه باهم باید قدم بزرگی برای آن برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: انتظار داریم حسینیه‌ای برای گردشگران و مردم تدارک دیده شود که زائران بتوانند در آنجا حضور یابند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات