خبرهای داغ:
خانم نگین یعقوب وند کارآفرین و مسئول صندوق قرض الحسنه ولی عصر (عج) پایگاه نرجس، بسیج سازندگی سپاه ناحیه اندیمشک است که ۱۵ سال فعال بوده و از اعطای ۴۰۰ وام توسط این صندوق برای اشتغال، خرید خانه، درمان و.... عنوان می کند.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۳۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان؛

خانم نگین یعقوب وند کارآفرین و مسئول صندوق قرض الحسنه ای ولی عصر (عج) پایگاه نرجس با ۵۰ عضو است که تحت حمایت بسیج سازندگی هستند.

 

این بانوی کارآفرین از چالش های که در ابتدای کارآفرینی خود داشت و کاغذ بازی های اداری که باعث شد انگیزه بگیرد و صندوق قرض الحسنه خود را افتتاح کند می گوید: زمانی که تصمیم گرفتم یک حرفه که آموزش دیده بودم و علاقه مند بودم اشتغال برای خودم ایجاد کنم تصمیم گرفتم وام بگیرم در پروسه بانک و رفت و آمدها و ضامن و.... متاسفانه چیزی نصیب نشد بنابراین در ابتدا با چند نفر از فامیل نزدیک ماهی ۵۰ هزار تومان شروع کردیم و این صندوق تشکیل شد.

 

یعقوب وند ادامه می دهد: خدا ما را یاری کرد و با کمک وامی که از طریق صندوق تهیه شد توانستم کارگاه آموزش خیاطی خود را با یک چرخ راه اندازی کنیم از برکت این صندوق و با حضور بانوان هم صنف خودم روز به روز بر تعداد نفرات افزوده شد و حالا ۵۰ نفر از اعضای صندوق هستیم که هم صنف خودم هستند و اکثرا هم سرپرست خانوار و.... هستند.

 

او با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ وام به اعضای صندوق اعطا شده می گوید: وام ها از یک میلیون تومان شروع شدند و حالا وامد۶۰ میلیونی بدون سود هم داریم، مزیت این صندوق ها در همین است که از سودهای بالای بانکی به دور هستند و هم باعث همدلی بین اعضای صندوق شده است.

 

او که حالا ۱۷ سال است آموزشگاه و کارگاه خیاطی دارد و کارآفرین آموزش می دهد عنوان می کند ؛ خیلی از وام ها برای ایجاد شغل اعطا شدند، برای خرید خانه، مغازه، درمان بیماری و.... که خدا را شاکریم که توانستیم یک اقدام خیر انجام دهیم و باعث دعای خیر و برکت در کار خود باشیم.

 

بانونگین یعقوب وند به حمایت های بسیج سازندگی از این صندوق اشاره می کند و می گوید: بسیج سازندگی ۱۰۰ میلیون تومان وام به ما تخصیص داد که خداروشکر توانستیم آن را بین اعضای صندوق توزیع کنیم و از برکت این وام مشکل خیلی از افراد صندوق برطرف شده و گره از کارشان باز شود.

این بانوی کارآفرین از گسترش کارش عنوان می کند؛ با گذر زمان و از برکت این صندوق و وام های که اعطا شد توانستم تعداد ۱۰ چرخ خیاطی برای کارگاه تهیه کنم و دوره آموزشی در طول سال برگزار می کنم که طی هر دوره ۲۰ تا ۳۰ نفر آموزش می بینند و با استفاده از وام های صندوق قرض‌الحسنه کمک می کنیم تا بتوانند اشتغال خود را ایجاد کنند.

بانو یعقوب وند از آموزش رایگان به مددجویان کمیته امداد می گوید؛ برای زنان سرپرست خانوار و نیازمندان و مددجویان کمیته امداد دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار کردیم و آماده خدمت به همه نیازمندان و مناطق محروم هستیم.

او از انگیزه کارش عنوان می کند: در ابتدا خیلی سختی کشیدم همسرم کارش را از دست داده بود و مشکلات داشتیم ولی از برکت این صندوق امروز خدا را شاکریم در شرایط خوبی هستیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها