سردار جمال فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع): گفت: پروژه آب‌رسانی به ۱۲۸ روستای محروم استان ایلام در قالب قرارداد ۳ جانبه بین آبفای کشور، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان در حال انجام است
کد خبر: ۹۵۲۱۱۴۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام، در گفتگو با ایکنا از استان اظهار کرد: در قرارداد ۳ جانبه بین آبفای کشور، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان، ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به ۱۲۸ روستا پیش‌بینی شده است که قابلیت ارتقا به ۸۰۰۰ میلیارد ریال برای ۲۰۵ روستا را دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ درصد اعتبارات این طرح دریافت شده است، افزود: علی‌رغم این امر، پروژه مذکور تا به حال ۶۸درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان با اشاره به برخی فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان در زمینه اشتغال‌زایی، گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان توانست در سال گذشته در راستای ماموریتی که در حوزه کمک به اشتغال‌زایی برای آن تعریف شده است بیش از ۹۰۰ شغل ایجاد کند.

شاکرمی ادامه داد: این اشتغال‌زایی از طریق کمک به توسعه مشاغل خانگی با اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی که ۵۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده، صورت گرفته است و تسهیلات مرتبط با آن توسط ۲ بانک عامل در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ما در سپاه فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم، افزود: علاوه بر قرارگاه اقتصاد مقاومتی، قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز فعالیت‌های قابل توجهی در راستای خدمت به محرومین استان انجام داده است.

شاکرمی ادامه داد: ۱۲۰۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان فعالیت می‌کنند و در گروه‌های حداقل ۱۰ نفره که بعضاً به ۵۰ نفر هم می‌رسند و در پایگاه‌های مقاوت محلات تشکیل می‌شوند، در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، خدمات مشاوره‌ای، خدمات پزشکی، خدمات حقوقی و بسیاری زمینه‌های دیگر به محرومین خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان از دیگر خدمات گروه‌های جهادی به احداث مسکن مددجویان کمیته امداد امام (ره) اشاره کرد و افزود: گروه‌های جهادی برای انجام ماموریت‌های خود از کمک‌های دولت، خیرین و کمک‌های مؤمنانه مردم نیز استفاده می‌کنند.

وی گفت: این گروه‌ها در فعالیت‌های دیگری از قبیل توسعه و کمک به ساخت مساجد، احداث راه‌های بین مزارع و احداث کانال‌های کشاورزی به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند و علاوه بر فعالیت‌هایی که خودشان انجام می‌دهند در فعالیت سایر گروه‌های بزرگ جهادی نیز مشارکت می‌کنند.


ارسال نظرات