شهید چمران برای پیوند علم و معنویت گام عملی برداشت

در بیانیه بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران آمده است: شهید چمران برای پیوند علم و معنویت گام عملی برداشت.
کد خبر: ۹۵۲۱۵۹۳
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، بسیج اساتید استان آذربایجان غربی به مناسبت بزرگداشت روز بسیج اساتید و شهادت دکتر مصطفی چمران بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آن چه مهم است، انسانیت و فداکاری در راه آرمان انسان ها، غلبه بر خودخواهی و غرور و مصالح پست مادی، و ایمان به ارزش های الهی است. (شهید چمران)

در تاریخ معاصر ایران اسلامی شهید چمران، یک شخصیت برجسته علمی است، که پرورده مکتب اسلام و امام خمینی رحمة الله علیه بود.

 شهید چمران سنت و مدرنیته را با بینش دینی، معنوی و علمی با هم جمع نمود و مفهوم حقیقی پیوند علم و معنویت را با رفتار عالمانه خود به منصه ظهور رساند.

چنان که حضرت امام خامنه ای(مدظله‌العالی) به این بعد از شخصیت برجسته شهید والامقام چنین اشاره می کند: «در وجود چنین شخصی هم علم هست، هم ایمان؛ هم سنت هست، هم تجدد؛ هم نظر هست، هم عمل؛ هم عشق هست، هم عقل».

دانشمندان متعهد در بیداری و هدایت و زدودن غبار فتنه ها و ساختن دنیایی آباد در مسیر رستگاری و سعادت برای فرهنگ و تمدن جوامع بشری نقش اساسی دارند.

 بی گمان مطالعه و تأمل در ابعاد زندگی پرثمر شهید چمران برای همه اقشار و آحاد ملت بخصوص برای نسل جدید دانشگاهی و آینده ساز کشور بسیار سودمند و راهگشا است.

استادان بسیجی میهن اسلامی نیز با الگو قرار دادن این شهید والا مقام  عرصه های علم و عمل  را با هم پیوند داده با لبیک به نائب امام زمان (عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دومین گام از انقلاب اسلامی در عرصه های سازندگی، پایه های تمدن نوین اسلامی مستحکم و استوار را می سازند. جهادگرانی  بی ادعا که با سلاح قلم و اندیشه گستره جغرافیای جهان را در نوردیده اند و با جنود عقل با همه ایمانشان در برابر جنود جهل با همه عُده و عِده ایستاده اند و در راه سعادت دنیا و عقبای بشریت ثابت قدم و راسخ اند.

در تاریخ انقلاب اسلامی و در فتنه های اخیر استادان بسیجی نشان دادند که «چمران وار» همیشه در لحظه های حساس تاریخ و سرنوشت ساز انقلاب در میدان حضور دارند. مجاهدانی  نستوه  که نقش تعلیمی و تربیتی خود را اعم از تربیت انسان‌های عالِم، اهل معرفت، مجاهد، ساده‌ زیست و خداجو به نیکی انجام داده و در شناخت دشمنان اسلام و قرآن به دل تاریکی های شبهات شیطانی زده و توطئه و پلیدی‌های دشمنان را برملا و خنثی ساخته اند.

بسیج اساتید دانشگاه های استان آذربایجان غربی  سی و یک خردادماه روز استاد بسیجی را که یادآور شهادت دانشمند نستوه «شهید مصطفی چمران» است گرامی داشته شناخت، تحلیل و تبیین دقیق اوضاع کنون جهان و همچنین ارائه راهکارهای علمی و عملی را در همه عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی از  رسالت های مهم خود می داند. و بر آن است که مهمترین وظیفه و تکلیف استاد در تراز انقلاب اسلامی تبعیت عالمانه از مقام عظمای ولایت و تربیت نیروهای ارزشمند علمی با ایمان؛ و مشارکت سازنده و امید بخش در  همه عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی‌ است. 

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات
آخرین اخبار