بزرگداشت غدیرخم در زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بزرگداشت غدیرخم در زندگی اقشار مختلف مردم تاثیر مستقیم بر جا می‌گذارد.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۵۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز یک تیر در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان ترتیب یافت، گفت: بزرگداشت غدیرخم در زندگی اقشار مختلف مردم تاثیر مستقیم بر جا می‌گذارد و آحاد مردم را در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه، خداوند متعال به عنوان تنها قانونگذاری که با شناخت کامل انسان پیامبران الهی را به سوی مردم فرستاد تا «دین خدا» و برنامه‌های سعادت‌بخش آن را به انسان ابلاغ کنند، ادامه داد: بنابراین خداوند متعال برای تداوم رهبری الهی امت اسلامی امامانی انتخاب کرد و به وسیله رسول خود به مردم شناساند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی ضمن اشاره به عظمت غدیر در متون دینی، آیات و روایات، عدم توجه به آن را موجب از دست رفتن جایگاه امامت و به تبع آن از دست رفتن دین و نشانه‌های آن یعنی فروع دین دانست.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه، هر میزان در ترویج و گسترش مراسمات دهه امامت و ولایت تلاش شود، زندگی مردم در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار می‌گیرد، گفت: نظام سیاسی اسلام از غدیر شروع می‌شود پس در سایه ولایت است که دین کامل می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورت بزرگداشت غدیر و فهم عمیق آن، مردم از تفرق و پراکندگی در امان خواهند ماند.

وی ضمن قدردانی از حاضرین و دست‌اندرکاران بنیاد غدیر، افزود: در سال ۱۴۰۱ به مناسبت دهه امامت و ولایت ۴۰۰ برنامه ابلاغ و اجرا شد، که این فرآیند امسال هم شکل خواهد گرفت.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه هر اداره‌ای مسئول برنامه‌های این دهه در خود مجموعه است، گفت: برنامه‌های سال جاری را با برنامه‌ریزی همان مجموعه و ابلاغ آن به ادارات شهرستان‌ها اجرا خواهیم کرد، اهتمام در این زمینه از وظایف مدیران و مسئولین است؛ همچنین جهاد تبیین از اهداف شاخص برنامه‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام فیاضی تجلی تمام برنامه‌های این دهه را در روز غدیر دانست سپس هم‌زمانی آن با روز جمعه را مغتنم شمرد، گفت: برنامه‌های خودجوش و مردمی توسط هیئت‌ها و تکایا برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در ادامه این نشست با بیان اینکه، پذیرفتن ولایت اهل بیت در دین ما شرط ورود به بهشت  است، گفت: هر کاری در راستای ترویج و گراميداشت این ایام انجام می‌شود، عبادت محسوب شده و موجبات رحمت و مغفرت پروردگار را فراهم می‌آورد.

وی مهم‌ترین اقدام برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت را مردمی کردن برنامه‌ها بیان کرد و اثربخشی بیشتر برنامه‌ها را در این زمینه ضروری دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار