غدیر خم فصل ممیز بین تاریخ اسلام و جاهلیت است

امام‌جمعه ماکو گفت: عید سعید غدیرخم یک فرصت طلایی برای درک بهتر و کامل معارف اسلامی است، که باید از آن نهایت بهره را ببریم.
کد خبر: ۹۵۲۲۰۲۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمحمدهاشمی، امام‌جمعه ماکو، امروز یک تیر در جلسه هماهنگی برنامه‌های بنیاد بین‌‌المللی غدیر، گفت: غدیرخم، دهه امامت و ولایت یک فرصت طلایی برای درک بهتر دین مبین اسلام و ارزش‌های آن به شمار می‌رود، بنابراین باید حداکثر بهره را از آن ببریم.

وی واقعه غدیر را یک مکتب انسان‌ساز دانست و گفت: آرمان‌های انسانی به خوبی در این رویداد تاریخی تبلور یافته و راه هدایت از گمراهی مشخص شده، همچنین این واقعه یکی از بزرگترین وقایع تاریخ جهان است، که تا قیامت مسیر خوشبختی و سعادت انسان‌ها را تعیین کرده است.

امام‌جمعه ماکو غدیرخم را یک فرصت طلایی برای درک بهتر معارف دینی، شناخت تاریخ اسلام و فصل ممیز تاریخ اسلام از جاهلیت دانست و گفت: بر همه مسلمانان واجب است، غدیر را شناخته، فرهنگ و آموزه‌های ان را درک کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه روحانیون باید برای انتقال و تفهیم فرهنگ و آموزه‌های غدیر به صورت مضاعف تلاش کنند، گفت: همچنین کیفی‌سازی و غنی‌سازی برنامه‌های دهه امامت و ولایت ضروری است.

حجت‌الاسلام کاظم عبدالی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ماکو در این جلسه بر لزوم مردمی کردن برنامه‌های غدیر تاکید کرد و بیان داشت: با همراه شدن مردم به ویژه نسل جوان می‌توان برنامه‌‌های متنوعی را اجرا کرد.

وی گفت: چنانچه در برگزاری مراسم‌ها از ظرفیت جوان‌ها استفاده کنیم، ضمن انتقال مفاهیم موردنیاز، می‌توانیم برنامه‌هایی اجرا کنیم که با ذائقه مخاطب نیز متناسب باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار