جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی نقش اصناف در توسعه کشور مؤثر و غیرقابل‌انکار است.
کد خبر: ۹۵۲۲۴۲۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار قدرت الله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام روز شنبه در مراسم روز ملی اصناف و آغاز دهه تولید و تجارت که در سالن آمفی‌تئاتر آموزش‌و‌پرورش شهرستان ایلام برگزار شد، گفت: در بحث اربعین در سال‌های گذشته اصناف تمام‌قد پای‌کار آمده و سنگ تمام گذاشتند که این امر باعث شد تا هیچ زائری بدون اسکان و تغذیه مناسب نماند و به همین دلیل نقش اصناف یک نقش مشخص و غیرقابل‌انکار بود.


وی افزود: اصناف از شریف‌ترین، وفادارترین و موثرین قشر بودند که از ابتدای پیروزی انقلاب در هر شرایطی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و در کنار مردم ماندند.


کریمیان در ادامه گفت: اصناف، همه چیز آن‌ها پول نیست، اوضاع و شرایط مردم را درک کرده و با کم‌وزیاد مردم می‌سازند. در مقاطعی اصناف از سود خود گذشتند تا سفره مردم خالی نباشد و به تعبیری سنگ زیرین آسیاب مردم ما اصناف بودند.


جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام خاطرنشان کرد: اصناف در رفت‌وآمد دولت‌ها همواره به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند و تغییر رویه ندادند.


وی یادآور شد: در پیروزی انقلاب اصناف با لبیک به ندای امام راحل و نه گفتن به طاغوت تاریخ‌ساز شده و نقش‌آفرین شدند.


کریمیان در ادامه گفت: اصناف، در دفاع مقدس هم شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و هم در پشتیبانی از جبهه و جنگ نقش‌آفرین بودند.


جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام بیان داشت: در دوران سازندگی، تحریم‌ها و در ایام تورم، گرانی و رکود بازار گلایه‌های خود نزد بیگانگان نبردند، اصناف به مسئولیت گله‌مند بودند؛ اما هیچ‌گاه آب در آسیاب دشمن نریخته و فریب دشمن را نخوردند و همچنین در ایام ناآرامی‌های گذشته علی‌رغم تلاش‌های دشمن برای تعطیلی بازار و به جز عده‌ای اندک که آن هم با تهدید و ارعاب با دشمن همراهی نکردند.


وی یادآور شد: اصناف، در دوران کرونا در کنار مردم ماندند و با برنامه‌هایی مانند کمک مؤمنانه از اقشار محروم حمایت کردند.


کریمیان گفت: اصناف به ثانیه و روز فعال هستند و نقش مؤثری در حرکت جامعه دارند که روند حرکت آن‌ها تاکنون در جامعه خللی وارد نکرده است که هرگونه خلل در امورات روی سایرین هم تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش کرده بین اصناف، مردم و مسئولین فاصله بیندازد؛ اما در رسیدن به هدف خود ناکام مانده است.



کریمیان تصریح کرد: اگر مشکل اصناف حل شود مشکل مردم حل شده و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

ارسال نظرات