اجرای پویش «عهد اخوت» در بین مردم چالدران

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چالدران از اجرای پویش «عهد اخوت» به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد، گفت: همزمان با این ایام ۲۰ عنوان برنامه اجرا می شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۶۲
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ محمد قنبری‌ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران، امروز  در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید سعید غدیرخم که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: ۲۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان چالدران اجرا خواهد شد، که مردمی کردن مراسم‌ها در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و ایجاد پویش «عهد اخوت» در سطح محلات و مساجد شهرستان، توزیع نان صلواتی با هماهنگی نانوایی‌های منتخب شهرستان، اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، اطعام مستمندان و فقرا، اعزام گروه‌های مردمی و جهادی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم، گشودن سفره‌های عیدانه به مناسبت عید سعید غدیرخم در منازل با محوریت کودکان و نوجوانان بخشی از این برنامه‌ها است.

وی به دیدار با سادات شهرستان، برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی و غدیرپژوهی با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم شهرستان، اعزام مبلغان غدیر با همکاری سازمان تبلیغات به روستاها و دهستان‌های فاقد روحانی مستقر، برگزاری برنامه‌های شبی با قرآن با محوریت تلاوت و تفسیر آیات ولایت و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و هنری و ورزشی، برپایی جشن بزرگ غدیر با حضور اقشار مختلف مردم در پارک بزرگ شهرستان اشاره کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران بر لزوم تلاش برای درک فلسفه همه مناسبت‌های دینی تاکید کرد، گفت: روحانیون در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، با استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌های جمعی درراستای تفهیم و تبیین وقایع تاریخی گام‌های بلندی بردارند.

حجت‌الاسلام قنبرلو با بیان اینکه نسل جوان تشنه معرفت هستند، اضافه کرد: چنانچه اسلام و رویدادهای مختلف آن به خوبی در جامعه شناخته شود، نسل جوان در مواجهه با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهند ماند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار