خبرهای داغ:
اسماعیلی خبر داد

تامین قطعی زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای ازندریان و جوکار

همدان- فرماندار ویژه ملایر گفت: تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای ازندریان و جوکار نهایی شده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۰۳
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در نشست شورای تامین مسکن شهرستان ملایر که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای ازندریان و جوکار نهایی شده و طرح تفکیکی زمین‌های مورد نظر نیز مصوب و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در چند هفته آینده فراخوان افتتاح حساب برای افرادی که در مراحل ثبت‌نام واجد شرایط شده‌اند، صادر و پس از آن تحویل زمین آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر عنوان کرد: در شهر ملایر نیز ۵۱۵ هکتار برای فاز اول انتخاب شده و در حال تهیه طرح جامع آن هستیم و به زودی خبری‌های بسیار خوبی برای مردم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در شهرهای زنگنه، سامن و اسلامشهر آق‌گل نیز روند پیشرفت پروژه رضایت‌بخش است و با تکمیل توافقات و اتمام مراحل اداری، مراحل اجرایی و تحویل زمین به متقاضیان آغاز می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه مشکل و مانع اصلی نهضت ملی مسکن، تامین زمین مناسب است، گفت: دلیل آن کم‌کاری مفرط دولت‌های قبل در ایجاد و تقویت بانک زمین شهرها است.

وی تصریح کرد: در این دوره عمده توان ما معطوف به شناسایی، امکان‌سنجی، توافق با مالکان و در نهایت تامین زمین موردنیاز شد که با وجود تحدید شهرها به روستاهای اطراف و یا زمین‌های باغی و مرغوب کشاورزی، کار بسیار سخت، دقیق، پیچیده و طاقت فرسایی بود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در این دوره به هیچ وجه هدف ما ایجاد سکونت‌گاه برای مردم به هر شکل و کیفیت نبود، افزود: می‌توانستیم به سرعت شبیه آنچه که در مسکن مهر رقم خورد، شروع به آپارتمان سازی کنیم، اما کرامت مردم و پیشرفت همه جانبه شهر و تحقق توامان عدالت و توسعه برای ما در اولویت قرار داشت.

وی بیان کرد: این اطمینان را به مردم عزیز ملایر می‌دهیم که به فضل خداوند و با دوراندیشی و تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در دستگاه‌های اجرایی شهرستان، یکی از موفق‌ترین پروژه‌های نهضت ملی مسکن کشور در ملایر رقم خواهد خورد.

اسماعیلی اظهار کرد: فعلاً زمان گفتگو در خصوص مشکلات این مسیر و آنچه بر ما گذشت نیست و اولویت ما اجرای تعهد دولت مردمی و خوشحالی مردم است، اما مطمئنم اگر مردم از فراز و فرودهای اجرای نهضت ملی مسکن و تلاش جهادی مدیران استان و شهرستان و به خصوص استاندار گرانقدر مطلع شوند، قدردان خواهند بود و این حجم از تلاش را تحسین خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات