حمله به هواپیمای مسافربری 655 سندی دیگر از جنایت آمریکا علیه ایران است که هیچ‌ گاه از تاریخ پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۷۸
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دوازدهم تیر ماه 1367 در حافظه تاریخی ملل جهان یادآور یک حادثه تلخ و جنایتی بزرگ در خلیج فارس است. حمله‌ ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری در خلیج ‌فارس و شهادت 298 مسافر پرواز 655 که برای همیشه تاریخ در یاد و خاطره‌ها ماندگار خواهد بود.

در این روز بود که بار دیگر حقوق بشر آمریکایی از عرشه ناو هواپیمابر وینسنس چهره واقعی خود را آشکار کرد. 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تبعه سایر کشورها، مسافران این هواپیما بی‌خبر از همه جا چشم به آسمان آبی خلیج دوخته بودند و قرار بود تا دقایقی دیگر در فرودگاه "دبی" هواپیما را ترک کنند.

به محض رؤیت پرواز 655 در صفحه مانیتور رادار "وینسنس"، کاپیتان "ویل راجرز" دستور شلیک را صادر کرد و دو موشک استاندارد 2 در یک لحظه به سمت آسمان شلیک شد و سراب حقوق بشرآمریکایی، به وسعت دریا ترسیم شد.

فاجعه حمله به یک هواپیمای مسافربری و قتل عام صدها انسان بی‌گناه آنقدر سنگین بود که بلافاصله پس از وقوع این جنایت ددمنشانه، اعلام کردند که یک فروند هواپیمای نظامی F14 ایران را مورد هدف قرار داده‌اند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکا ادعا کرد که در این مورد مرتکب اشتباه شده اما شواهد چیزی دیگر را نشان می‌داد. 

مقام معظم رهبری درخصوص این جنایت فرمودند"حادثه‌ عظیم و فاجعه‌آمیز حمله به هواپیمای مسافری و کشتار مظلومانه‌ صدها مرد و زن و کودک مسافر نشان‌دهنده‌ خشم و کینه‌ دیوانه‌وار آمریکا نسبت به انقلاب و نظام اسلامی ماست. نشان‌دهنده‌ آن است که شیطان بزرگ در رویاروئی با اسلام تا سقوط در لجنزار وحشیانه‌ترین جنایات پیشرفته است. نشان‌دهنده‌ آن است که دستگاه استکبار پلید از ترفندهای سیاسی و تبلیغاتی و نظامی خود علیه ایران اسلامی طرْفی نبسته و اکنون برای دشمنی کردن راهی جز تروریسم خشن و فضاحت‌بار نمی‌شناسد. همچنین نشان‌دهنده‌ عمق فاجعه‌ای است که امروز بشریت با آن روبروست؛ یعنی این‌که دولتی مدعی تمدن با آن همه پرگویی ریاکارانه درباب حقوق بشر و تظاهر به مخالفت با تروریسم چگونه محصول پیشرفت‌های بشری را در راه عملی چنین خجلت‌آور به کار می‌برد و صدها مسافر را در فضای مجاز و معمولی، چنین بیرحمانه و قساوت‌آمیز به آتش می‌کشد و صدها خانواده را در داغ عزیزان خود به ماتم می‌نشاند."

آمریكا در تمام جنایات ضد بشری خود نشان داده كه حقوق بشر را تا جایی به رسمیت می‌شناسد كه تضادی با اهداف توسعه‌طلبانه و زیاده‌خواهی‌هایش نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات