نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: توسعه علمی، زمینه‌ساز حل‌وفصل همه مشکلات کشور است و سازمان بسیج علمی به عنوان قلب تپنده دانش‌بنیان‌های در استان مراقب موضع‌گیری‌های فرهنگی متأثر از فرهنگ غرب در بین نخبگان و اندیشمندان باشد.
کد خبر: ۹۵۲۵۰۹۸
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از نخبگان، پژوهشگران و فناوران خلاق بسیجی استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: اوایل پیروزی انقلاب متأسفانه براساس نفوذ فرهنگی طاغوت، شرایطی به وجود آمده بود که قشر نخبگانی و اندیشمندان جامعه همگی در حالات روحی و موضع‌گیری‌های فرهنگی خود متأثر از فرهنگ غربی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس، اکنون شما را می‌توان سرمایه و افتخار این کشور دانست زیرا وجود شما نشان روشن از ارتقا و رشدی دارد که جامعه انقلابی کشور به آن دست پیدا کرده تا به عالی‌ترین مراتب علمی دست پیدا کند و در تخصصی‌ترین زمینه‌های موجود، گره‌گشای سایر اقشار و آحاد ملت باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی، افزود: شما عزیزان جوان بسیجی باید متوجه باشید که به شما به چه چشمی نگاه می‌کنند. این یک نظام ارزش‌گذاری است که شما باید به آن توجه کنید. در شرایط فعلی، پیشرفت و تعالی علمی ایران اسلامی است که در صدر امور قرار دارد زیرا به‌وسیله توسعه علمی است که می‌توان به ثروت درونی رسید، جامعه را از گرفتاری‌های موجود بی‌نیاز کرد و شرایطی را رقم زد که زمینه ظهور بقیه‌الله الاعظم(عج) را فراهم کند.

سازمان بسیج علمی، قلب تپنده دانش‌بنیان‌های استان

امام جمعه مشهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه دولت نسبت به مسائل دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور توجه ویژه‌ای دارد. رئیس‌جمهور در سفر استانی وقتی به مشهدالرضا(ع) آمدند، بازدید از پارک علم و فناوری را در دستورکار قرار دادند تا نشان دهند که نسبت به این مسئله دغدغه دارند. علاوه بر این، در حالت کلی امروزه تحت تأثیر بیانات رهبر معظم انقلاب و فعالیت دولت، شرایط به گونه‌ای رقم خورده که اگر هم سازمان یا جریانی خود را بی‌توجه به حوزه دانش‌بنیان بداند و در این راستا حمایتی از خود نشان ندهد، خودبه‌خود توسط مردم و سایر جریان‌ها به انزوا رانده خواهد شد.

وی ادامه داد: این شرایط مطلوبی است که حمایت سازمان‌ها از دانش‌بنیان‌ها به یک استاندارد مرسوم و هنجار مقبول تبدیل شده است. در همین فضا، باید کمیته‌ای به دستور فرمانده سپاه استان ایجاد شود که حمایت از سازمان بسیج علمی را سرلوحه برنامه‌های خود بداند. این حمایت‌ها نیز در نهایت باید شرایطی را رقم بزند که سازمان بسیج علمی به قلب تپنده و جریان ساز حرکت نخبگانی استان تبدیل شود. 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: این حمایت برای بازاریابی بیشتر، تجاری‌سازی محصولات و کمک به تولید محصولات دانش‌بنیان است زیرا در حال حاضر، کشورهای همسایه ما بازار بکر و نیازمندی به محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی دارند و البته به‌موازات بازاریابی خارجی، بازاریابی داخلی هم باید تقویت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها