خبرهای داغ:

معلمان تمدن ساز مهمترین نیاز امروز جامعه هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران حوزه های ۱۸گانه فرآیند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری بیان کرد: معلمان تمدن ساز مهمترین نیاز امروز جامعه هستند، زیست بوم جدید تعلیم و تربیت نیازمند معلمانی به روز و تحولی است.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۶۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ علی باقرزاده سه شنبه در جریان سفر خود به خوزستان در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در محل این اداره کل در اهواز بیان کرد: تعلیم و تربیت در چند سال آینده با تحولات زیادی مواجه خواهد شد ، تکنولوژی برای یادگیری، در حال پیشرفت است و آموزش و پرورش نیز باید با علم روز دنیا خود را تطیق دهد.

 

 

 

وی ادامه داد: زیست بوم تعلیم و تربیت در حال توسعه است و ناگزیر هستیم به گونه ای این موضوع را مدیریت کنیم تا نسل آینده ای متعهد و کارآمد پرورش دهیم.

 

 

 

مشاور وزیر آموزش پرورش بیان کرد: تمام عوامل مداخله در امر یادگیری در حال تغییر است و محیط های یادگیری بدون محدودیت در اختیار دانش آموز است، آموزش مجازی در پنج سال گذشته سه برابر توسعه یافته و زمان آموزش نیز بسیار افزایش یافته است.

 

 

 

باقر زاده افزود: نسل جدید خیلی پیش از معلم حرکت می کنند و زیاد به تعلیمات معلم اکتفا نمی کنند و مدعی هستند که توان کار گروهی در قالب ایجاد شبکه را دارند به همین دلیل باید معلم هایی تربیت و جذب کنیم که پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند.

 

 

 

وی تاکید کرد: در گزینش باید معلمی انتخاب شود که اکوسیستم جدید آموزشی را بپذیرد وانگیزه یادگیری فضای جدید را داشته باشد.

 

 

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی که اهل تغییر و به روز بودن است و امکان تطبیق دادن خود با آموزش مدرن را دارد باید در آموزش و پرورش جذب شود. روش جدیدی برای گزینش و جذب معلم در آموزش و پرورش تعیین شده که معلم های دارای شایستگی، قابلیت و خلاق شناسایی و جذب می شوند و افرادعلاقمند ،با انگیزه ، دارای امیداوری ،خود باوری و تاب آوری انتخاب می شوند.

 

 

 

باقر زاده افزود: تلاش شده تا حد ممکن شرایط برابری برای جذب داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش ایجاد شود تا حق کسی ضایع نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار