رییس سازمان بسیج دانش آموزی:

امسال ۵۰۰ هزار دانش آموز عازم اردوهای راهیان نور خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر از تمامی مدارس از سراسر کشور هدف گذاری شده که در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۳۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

مراسم آئین افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب روز سه شنبه در یادمان شهدای گمنام دریاچه زریوار مریوان با حضور سردار مجتبی باستان مسئول بسیج دانش آموزی کشور، سردار مدنی جانشین سپاه بیت المقدس کردستان و مسئولین این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم سردار باستان مسئول بسیج دانش آموزی کشور اظهار کرد: اردوی راهیان نور در تمام فصول سال چه در ایام تعطیلات تابستان و چه در ایام باز گشایی مدارس برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر از تمامی مدارس از سراسر کشور هدف گذاری شده که در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

سردار باستان افزود: امروز افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی غرب و شمال غرب در کنار مزار مطهر و منور شهدای گمنام در دریاچه زریوار در حال برگزاری هستیم.

وی اظهار داشت: طی برنامه‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان تابستان، دانش آموزان در اردوی راهیان نور اوقات فراغت خود را بگذرانند و از یادمان‌ها در این مناطق بازدید به عمل آورند.

وی هدف از این اردوها را تربیت نسل آینده ساز جامعه عنوان کرد و گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و دهن نودی با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ارزش‌هایی است که به تحقق تحول سند بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یک هدف والا در این مسیر را در حال طی کردن است و آن رسیدن به حیات طیبه می‌باشد که در آن تربیت نسل جوان کشور بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور عنوان کرد: اردوهای راهیان نور یکی از جاهایی است که می‌تواند مفهوم ارزش‌های انقلاب اسلامی را انتقال بدهد.

وی هویت بخشی به نسل جوان امروز را دومین هدف این امر بیان کرد و افزود: در این سفر دانش آموزان به کمک مسئولین یا معلمین خود در بازدید از یادمان‌های مقدس می‌توانند تجربه سفر سیاحتی، زیارتی و معنوی را هم تجربه کنند.

سردار باستان اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که راهیان نور و مکتب شهدا درس آموز است چرا که هر کس در این فضای معنوی و ارزشی وارد شود از معنویات آن بهرمند خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار