خبرهای داغ:
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان قزوین؛

اعزام مبلغ و مبلغه در ایام اربعین به کشور عراق

اعزام مبلغ و مبلغه در ایام اربعین به کشور عراق
 رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان قزوین گفت: همچون سالیان گذشته اعزام مبلغ و مبلغه در ایام اربعین به کشور عراق در دستور کار خواهد بود
کد خبر: ۹۵۳۲۳۰۶
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

 

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام عباس افشار رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان قزوین در جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین در خصوص مراسم پیاده روی اربعین حسینی که در سازمان حج و زیارت استان قزوین برگزار شد گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ نفر جهت تبلیغ به در ایام اربعین به کشور عراق اعزام شدند که پیش بینی میکنیم امسال این عدد افزایش خواهد داشت.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: آمادگی جهت برگزاری دوره های زبان عربی فشرده برای موکبداران از آمادگی این کمیته جهت برگزت ی دوره های توجیهی برای رابطین مواکب می باشد که خوشبختانه حوزه علمیه قزوین در این عرصه پیشگام است که جای تقدیر است.

 وی ادامه داد: مانور پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت بی‌بدیل است و این مانور باشکوه در صدسال اخیر بی‌سابق بود و بالغ بر 25 میلیون نفر مسیری طولانی را به عشق ارزش‌های دین مبین اسلام پیاده پیمودند.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: اربعین مانور بزرگی است در مقابل مستکبرین و زورگویان که به‌وسیله کشورهای اسلامی دیوارها را شکسته‌اند و ازاین‌رو دشمنان تلاش می‌کنند جلوی این حرکت عظیم را بگیرند.

وی اظهار کرد: زیارت اربعین حسینی از اولین اربعین که اهل بیت (ع) در بازگشت از سفر شام در سال ۶۱ هجری قمری به کربلا رسیدند و سر های مطهر شهداء را در کنار پیکر های مطهر آنان دفن کردند و از طرفی اولین زائر حسینی یعنی جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر اکرم (ص) از مدینه به همراه عطیه کوفی هم به کربلا آمدند، تاکنون ادامه داشته است و خداوند در این جنبش و شور و شوق حسینی فوایدی را برای عالم اسلام قرار داده است که قابل شمارش نیست.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار