کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان سمنان

شاهرود_جلسه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان با حضور معاون مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۸۳
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در محل سالن جلسات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود برگزار شد.
حسین عبدلی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود (استان سمنان) و رئیس کارگروه، ضمن خیرمقدم، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای دستگاه‌های عضو کارگروه را در حوزه قاچاق فرآورده‌های نفتی ارائه نمود، سپس اعضاء به بحث و تبادل نظر درخصوص دستور کار جلسه پرداختند.
عبدلی هدف از اجرای طرح ثبت درخواست و توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی در سدف را شناسایی سیستمی مصرف کنندگان واجد شرایط و تخصیص سوخت به مصرف کننده واقعی در راستای پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی عنوان کرد. برآورد دقیق سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات کشاورزی، راستی آزمایی اسناد حمل بار و مسافر صادره توسط شرکت‌های حمل و نقلی استان و برخورد با خودرو‌های سواری تندرو حامل سوخت (شوتی) جهت افزایش ریسک انحراف فرآورده‌های نفتی به مرز‌های کشور از جمله موارد حائز اهمیت مطرح شده در این جلسه بود.
در ادامه محمد محبی معاون مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد: پدیده قاچاق خصوصاً در حوزه فرآورده‌های نفتی غیر قابل انکار بوده که رواج و اشاعه آن بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.
او عنوان کرد: در سال جاری درخصوص مبارزه هدفمند با قاچاق فرآورده‌های نفتی اقدامات موثری صورت پذیرفته که نشانگر پیشرفت و دسترسی به اهداف و راهبرد‌های کمیسون قاچاق کالا و ارز می‌باشد.
محبی با بیان اینکه مبادی ورودی بسیاری در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد با برنامه ریزی منسجم و منظم و همکاری و همراهی جدی همه دستگاه‌ها به اهداف مورد نظر در امر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نیز دولت مردمی آقای رئیسی در راستای تبیین گام دوم انقلاب و صیانت از منافع ملی و عرضه خارج از شبکه سوخت می‌باشد دست خواهیم یافت.
او از تعامل دو سویه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و نیروی انتظامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز تشکر و قدردانی نموده و شرایط منطقه شاهرود در این خصوص را مطلوب دانست.
در حاشیه این دیدار او به همراه تنی چند از همکاران ستاد و پخش منطقه شاهرود از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی درخصوص کنترل سوخت و تخصیص سهمیه بازدید بعمل آوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار