خبرهای داغ:

چرا دانشگاه‌های باغملک رشته باستان‌شناسی ندارند؟

یک دوستدار میراث فرهنگی گفت: تاسیس پایگاه علمی در شهرستان باغملک با وجود محوطه‌های باستانی متعدد در این شهرستان ضروری است.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۰۱
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

یونس شفیعی می‌گوید: در صورت تاسیس پایگاه علمی به عنوان پایگاه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه باستان‌شناسی ظرفیتی مهم برای دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن این شهرستان ایجاد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه اداره میراث فرهنگی باغملک نیازمند چندین اقدام علمی است گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه‌های باغملک رشته‌ای در حوزه رشته تاریخ و باستان‌شناسی همانند شهرستان‌های دیگر وجود ندارد، متاسفانه آگاهی علمی مردم و نسل امروزی نیز از موضوع میراث فرهنگی این شهرستان ناقص است.

شفیعی اضافه کرد: اغلب افراد فعال این حوزه که نزدیک به ۲۳ استاد تاریخ هستند در شهرستان‌های دیگری تحصیل کرده‌اند.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه از دیرباز تاکنون اقدامات اداره میراث فرهنگی صرفا در حد نامه‌نگاری و یا تغییر مدیریتی بوده گوش‌زد کرد: متاسفانه گمان می‌برند که مشکلات اداره میراث فرهنگی شهرستان با تغییرات مدیریتی حل می‌شود، در حالی که معضل اصلی عبارت از برنامه‌های کاربردی موجود میراث فرهنگی است.

شفیعی با اشاره به آثار تاریخی متعددی که در شهرستان باغملک وجود دارد تصریح کرد: آثار تاریخی ثبت ملی شده و آثار تاریخی ثبت ملی نشده این شهرستان که به امان خدا در برخی مناطق رها شده‌اند همه در وضعیت اسفباری به سر می‌برند.

او گفت: میراث فرهنگی نشست‌های فرهنگی را به صورت مستمر برای آگاهی‌بخشی مردم ساکن در محوطه‌های تاریخی این شهرستان برگزار نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها