۳۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اردبیل لایروبی شد

نماینده مجری طرح های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر ۳۲ کیلومتر از رودخانه‌های و مسیل‌های این استان لایروبی و ساماندهی شده است.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۳۲
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

۳۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اردبیل لایروبی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید حاتمی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی رودخانه‌های استان اظهار کرد: در این مدت با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب ، ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی و بیش از ۱۲ کیلومتر ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته حدود ۱۶.۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و بازگشایی شده است ، افزود: این حجم از عملیات در رودخانه‌های گیوی چای، هرو چای، قوریچای، شاهرودچای، بالیخلو، قره‌سو و سوهاچای انجام گرفته است.

حاتمی درباره آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها در استان گفت: با تلاش همکاران در ۲ سال گذشته ۳۵ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها آزادسازی شده است.

نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در راستای اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها در یک‌سال گذشته قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان منعقد شده است.

وی با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و بیله‌سوار به اهمیت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به‌ویژه بازه‌های اضطراری تاکید کرد و افزود: آخرین وضعیت تمام بازه‌های اضطراری استان استخراج شده که به محض تخصیص اعتبارات لازم عملیات لایروبی و ساماندهی در آنها شروع خواهد شد.

حاتمی همچنین با تاکید بر تداوم برنامه‌های لایروبی، ساماندهی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اظهارامیدواری کرد با تخصیص اعتبار لازم بخش قابل توجهی از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار