مدیرعامل آب منطقه ای استان قزوین؛

پروژه سد طالقان، آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان

پروژه سد طالقان، آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان
ستوده با اشاره به پروژه آبرسانی به استان از سد طالقان یادآور شد: اهداف این پروژه، تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب تا افق ۱۴۲۵ و اتمام انتقال آبرسانی به شهر آبیک می باشد.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۵۹
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

 

قزوین_منصور ستوده مدیرعامل آب منطقه ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به اجرای پروژه های سد در استان قزوین بیان کرد: سد بالاخانلو در استان قزوین و به فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان بوئین زهرا در روستای بالاخانلو قرار دارد که اهداف اجرای این سد شامل تامین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان قزوین می باشد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.

ستوده با اشاره به اجرای پروژه سد نهب اظهار کرد: اهداف اجرای این پروژه،

تنظیم سالانه ۸۰ میلیون متر مکعب آب جهت مصارف کشاورزی ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست، تغذیه مصنوعی و حفظ محیط زیست می باشد که

پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۶ درصد می باشد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان قزوین عنوان کرد: پروژه کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز با هدف بهره برداری بهینه از ۸۰ میلیون متر مکعب آب سد جهت ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست و افزایش راندمان آبیاری و صرفه جوئی در مصرف آب کشاورزی اجرا شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۰ درصد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به آبرسانی به استان از سد طالقان یادآور شد: اهداف این پروژه، تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب تا افق ۱۴۲۵ و اتمام انتقال آبرسانی به شهر آبیک می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار