خبرهای داغ:

ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات خوزستان بدون کد منشا ارز

ناظر گمرکات خوزستان گفت: تجار و واردکنندگان می‌توانند ۱۰۰ درصد کالا‌های اساسی خریداری شده را بدون کد منشا ارز از گمرکات استان ترخیص کنند.
کد خبر: ۹۵۳۹۴۵۲
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، بهروز قره بیگی در گفتگو با خبر خوزستان درخصوص تصمیم دولت سیزدهم برای ترخیص کالا‌های اساسی در سال ۱۴۰۱ بدون کد منشا ارز، گفت: بر این اساس، علاوه بر بخش دولتی، صاحبان کالا در بخش خصوصی نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: طبق این بخشنامه، واردات کالا‌ها اعم از اساسی و ضروری کشور که از طریق کمرگات کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، شامل این تسهیلات می‌شوند.

قره بیگی با بیان اینکه اخیرا حدود ۳۰۰ ردیف کالا اعلام شده است، ادامه داد: تعدادی کالا نیز که پیش از این ابلاغ شده بودند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ناظر گمرکات خوزستان می‌گوید: تجار و واردکنندگان کالا‌های اساسی تا پایان آبان ماه فرصت دارند ۱۰۰ درصد کالا‌ها را بدون کد منشا ارز ترخیص کنند.

این مقام مسئول درخصوص آخرین وضعیت کالا‌های موجود در گمرکات خوزستان گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از کمرگات استان به صورت منطقه ویژه اقتصادی هستند، کالا‌هایی که وارد شده اند، مشکلی برای ترخیص آن‌ها وجود ندارد.

وی کد منشا ارز را دلیل ایجاد وقفه در ترخیص کالا‌های اساسی در گمرکات عنوان کرد و افزود: این موضوع با همت دولت سیزدهم رفع شد و درحال حاضر کالا‌هایی که به گمرکات ارسال می‌شوند، ترخیص آن‌ها بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها