مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از تسهیلات مناسب نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: کسانی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند که واحد مورد درخواست آنها در محدوده مصوب بافت فرسوده واقع شده باشد.
کد خبر: ۹۵۳۹۴۸۶
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشاد دوستی روز یکشنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام بیان کرد: افرادی که املاک مسکونی آنها در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

 

وی افزود: پس از این که محرز شد ملک اشخاص ثبت نام شده در سامانه مذکور در بافت فرسوده مصوب واقع شده است، به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانکهای انتخابی از طرف اشخاص در سامانه ارسال می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: چنانچه ملک جهت دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تأیید قرار نگرفت، جهت تسهیلات در سامانه ثمن (قسمت تسهیلات خارج از بافتهای فرسوده) به آدرس temgt.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام بانک عامل خود اقدام کنند.

 

دوستی گفت: ۵۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی از طرف شهرداریها در این خصوص اعمال خواهد شد و بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری از مشوقهای دیگر که شامل چهار گروه در ۱۹ بند می باشد با توجه به شرایط شهر مورد تقاضا از طرف شهرداریها اعمال و مبلغ تسهیلات و سود آن بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار مشخص می شود.

 

دوستی در خصوص انتخاب بانک برای دریافت تسهیلات گفت: متقاضیان می توانند هر کدام از بانکهای درج شده در سامانه (۲۷ بانک) را انتخاب کرده و در صورت تکمیل ظرفیت بانک انتخاب شده می توانند بانک انتخابی خود را تغییر دهند.

 بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود

ارسال نظرات