خبرهای داغ:

قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مستضعفین و وزارت امور اقتصادی و دارایی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

کد خبر: ۹۵۴۰۲۴۳
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مستضعفین و وزارت امور اقتصادی و دارایی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز با حضور «خاندوزی» وزیر اقتصاد و سردار «زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی، مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مستضعفین و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

 

خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در این مراسم که در سازمان مرکزی بسیج تشکیل شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم مشمول نصرت‌هایی شویم که شامل حال رزمندگان ما شده است باید خودمان را در عمل و جهت‌گیری و نیت‌ها و اهداف به آنها نزدیک کنیم.

 

وی افزود: چنانچه بخواهیم الگوی حکمرانی را نسبت به وضع امروز ترسیم کنیم یقیناً کلید واژه «مردمی‌سازی اقتصاد» به عنوان یکی از ارکان اصلی آن باید در نظر گرفته شود.

 

خاندوزی با بیان اینکه در حال حاضر مردم بهره‌بردار دستاوردهای اقتصادی هستند، گفت: باید تلاش کنیم نقش مردم از حالت بهره‌بردار عرصه اقتصاد مقاومتی به حالت میدان‌دار عرصه اقتصاد مقاومتی تغییر کند.

 

وزیر اقتصاد در ادامه، میدان‌داری در عرصه اقتصاد را مساوی با استفاده از ظرفیت‌های مردم در این عرصه دانست و تصریح کرد: این میدان‌داری باید در سطوح اتخاذ تصمیم‌ها و سیاست‌ها و پیاده سازی آنها و همچنین اصلاح امور و نظارت و پایش صورت پذیرد.

 

خاندوزی با تاکید بر این نکته که بالاترین ظرفیت نسبت به ظرفیت‌های رسمی و بوروکراتیک موجود، ظرفیت مردمی بسیج است، گفت: این ظرفیت عظیم، ما را وارد دریایی از ظرفیت‌های برون‌سازمانی و مردمی می‌کند و می‌تواند به ما در مرحله اتخاذ تصمیم و سیاست‌ها کمک شایانی کند؛ همچنین با توجه به این ظرفیت، ما از ضعف‌های اقتصاد نفتی دولتی تمرکزگرا دور خواهیم شد.

 

 

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از اتصال و پیوندی که با مجموعه‌های عظیم مردمی پیدا می‌شود اقتصاد کشور را با ظرفیت‌های بی‌کران و آزاد مرتبط کنیم.

 

 

خاندوزی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج مستضعفین و وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: از طریق این تفاهم‌نامه می‌توانیم فرصتی را برای ساختن مدل اقتصادی در تراز گام دوم انقلاب و پیاده سازی آن فراهم کنیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان صحبت‌های خود از فرصت ویژه‌ای که بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی پدید آورده است تشکر کرد و گفت: دست استمداد ما همواره به سوی بسیج دراز است و دوستان و همکاران ما در عرصه‌های مختلف وزارت اقتصاد آماده هستند تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج، تا آن میزانی که امکان دارد بازیگران مردمی را در مباحث اقتصادی مشارکت دهند.

 

سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه بسیج به عنوان یک حلقه میانی واقعی جهت تسهیل‌گری بین امام امت و مردم عمل می‌کند، اظهار داشت: تفاوت‌های آشکاری در مدل رفتاری سازمان بسیج پیش از تصویب سند اعتلای بسیج و پس از آن قابل مشاهده است به نحوی که قاطبه اقشار بسیج پس از ابلاغ این سند رویکرد اقتصاد مقاومتی به خود گرفته‌اند.

 

وی گفت: اجرای طرح مانع‌زدایی بسیج صنعت و بسیج کارگری، انتقال چهره به چهره و سینه به سینه دانش‌های فنی توسط بسیج اصناف، فعالیت بسیج عشایری در عرصه تولید گوشت قرمز ‌و همچنین تکمیل زنجیره ارزش تامین، تبدیل، توزیع و تجارت، از جمله‌ مصادیق تسهیل‌گری بسیج در عرصه اقتصاد است.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه امروز بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی به نقطه کاملی از اثربخشی رسیده‌ است، گفت: ما در پی آن هستیم که با وزارت اقتصاد، مدل رفتاری مردم‌پایه را تجربه کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی در پایان تاکید کرد: ما در زمینه کمک به دولت مصمم هستیم و عزم و اراده جدی در این حوزه داریم و امیدواریم که اتفاقات آتی در حوزه اقتصاد و تولید، به نفع مردم رقم بخورد.

 

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار